لجبـازی اماراتـی‌ها ادامـه دارد آنها رسما اجازه بازی تیم‌ملی در این کشور را ندادند .
کد خبر: ۹۸۵۹۴۴
جزئیاتی از لجبازی دامنه‌دار اماراتی‌ها با فوتبال ایران

به گزارش جام جم آنلاین از تماشاگران امروز، لغو بازی دوستانه ایران و مراکش به میزبانی امارات‌؛ بهانه همان بهانه‌های قدیمی است. اماراتی‌ها به دلیل ترس از تحرکات ایرانی‌های مقیم دبی اجازه برگزاری بازی‌های تیم ملی در کشورشان را نمی‌دهند! این خبری بود که یکی دو روز قبل یکی از رسانه‌های مراکشی با همین تیتر منتشر کرد و زودتر از رسانه‌های ایرانی خبر از لغو این بازی دوستانه داد. سناریو تکرار شده است و دقیقاً مشابه آنچه در لغو بازی دوستانه ایران با ساحل عاج اتفاق افتاد برای بازی با مراکش اجرایی شده است. نکته اینجاست که چند سال قبل هم اماراتی‌ها به بهانه‌ای مشابه بازی دوستانه ما با عراق را لغو کردند تا ثابت کنند که مخالف هرگونه بازی تیم‌های ایرانی در کشورشان هستند.

نکته اینجاست که از همان زمان که شرایط بازی دوستانه با مراکش فراهم شد وزارت امور خارجه در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرد که موافق حضور تیم ملی در امارات و انجام بازی دوستانه در این کشور نیست. پس از اتفاقاتی که برای پرسپولیس در این کشور افتاد و هیچ‌کدام از تیم‌های اماراتی حاضر به انجام بازی دوستانه با این تیم نشدند سؤال اینجاست که چرا تا این اندازه اصرار برای برپایی اردو در کشوری وجود دارد که تصمیماتی نامهربانانه علیه ایران می‌گیرد و مواضعش به مواضع عربستانی‌ها نزدیک است؟ آیا برپایی اردوی تدارکاتی در این کشور آنقدر اهمیت دارد که خیلی از حرمت‌ها شکسته شود و اصلاً آیا کشور دیگری نیست که بشود جایگزین امارات برای برپایی اردوها شود؟

حالا بازی با مراکش هم لغو شده است. آن هم از سوی کشوری که سال قبل به صورت شفاف اعلام کرد «نه ایرانی‌ها به کشور ما بیایند و نه ما به کشور آنها می‌رویم. مثل عربستان ما هم حاضر نیستیم که با آنها ارتباط داشته باشیم.» مراکشی‌ها البته خیلی زود دست به کار شدند و مذاکره با دو کشور غنا و اسلوواکی را آغاز کردند تا در امارات با یکی از این دو کشور بازی کنند. این دو کشور هم در امارات اردو زده‌اند و این احتمال وجود دارد که مراکش به مصاف یکی از آنها بروند.

مارکار آقاجانیان: نمی‌توانم در این مورد اظهارنظر کنم

به بهانه لغو این بازی با مارکار آقاجانیان، دستیار کارلوس کی‌روش تماس گرفتیم. او با ابراز تأسف از اینکه این بازی دوستانه لغو شده است گفت: «نمی‌دانم بهانه دقیقی که آورده‌اند چیست اما باید تأسف خورد. برنامه‌ریزی‌های زیادی کرده بودیم تا در تاریخ 17 بهمن به مصاف مراکش برویم اما حالا فقط باید در امارات یک اردو برگزار کنیم.«

او این را گفت و ادامه داد: «در حیطه وظایف من نیست که در این مورد توضیح بدهم و از دلایل آن بگویم. مسئولان ذی‌ربط بهتر می‌توانند از چرایی لغو این بازی بگویند. من عضو کادر فنی هستم و باید بیشتر در این مورد حرف بزنم اما لغو این بازی مشکلات زیادی را به‌وجود می‌آورد.«

اسلامیان: آقای ساکت در این زمینه بهتر توضیح می‌دهند

محمود اسلامیان، عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال هم با بیان اینکه زیاد در جریان این موضوع قرار ندارد از ساکت می‌خواهد تا در این مورد توضیحات لازم را بدهد. او می‌گوید: «در حقیقت باید بگویم که بنده زیاد در جریان امور نیستم و بدون شک آقای ساکت می‌توانند توضیحت دقیق‌تری درباره این اتفاق بدهند. بنده چند روز قبل هم در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها همین حرف را زدم. از من درباره این بازی دوستانه سؤال شد که چون اطلاعات دقیقی نداشتم گفتم که آقای ساکت به عنوان مدیر تیم‌های ملی در این‌باره اظهارنظر کنند.«

سکوت ساکت!

محمد‌رضا ساکت، مدیر تیم‌های ملی از زمانی که خبر رسیده بازی دوستانه با مراکش لغو شده است تلفن همراه او هم از دسترس خارج شده است و پاسخ هیچ‌کس را نمی‌دهد. یکی از وظایف ساکت به عنوان مدیر تیم ملی پاسخگویی به رسانه‌‌هاست اما پس از بروز مشکلاتی این‌چنینی و طبق عادتی که خیلی از مدیران ایرانی دارند از دسترس خارج شده و سعی می‌کنند تا با اظهارنظر نکردن چندان وارد حاشیه نشوند!

شکایت ایران به فیفا‌؛ امارات باید غرامت بدهد؟

پس از لغو بازی دوستانه ایران و مراکش، آن هم با کارشکنی اماراتی‌ها فدراسیون فوتبال قصد دارد دلیل لغو این بازی را به فیفا گزارش بدهد. بر اساس اخبار رسیده این احتمال وجود دارد که ارسال این گزارش به فیفا تبعات منفی را برای فدراسیون فوتبال امارات به همراه داشته باشد و غرامت لغو این بازی به فدراسیون فوتبال پرداخت شود.

اماراتی‌ها از ایران بدون تماشاگر هم میزبانی نمی‌کنند!

اماراتی‌ها با کارشکنی، بازی دوستانه ایران و مراکش را در ابوظبی لغو کردند. چند روز پیش بود که خبر رسید بازی پشت درهای بسته برگزار می‌شود اما اماراتی‌ها حتی بازی با این شرایط را نپذیرفتند. کارلوس کی‌روش با سفر به ابوظبی تلاش کرد تا با مسئولان فدراسیون فوتبال امارات در این باره حرف بزند ولی آنها باز هم نپذیرفتند بازی برگزار شود. آنها در آخرین اظهارنظر خود اعلام کردند حتی حاضر نیستند از بازی بدون تماشاگر ایران هم میزبانی کنند!

بازتاب لغو جدال ایران و مراکش در رسانه‌های عربی

رسانه‌های قطری که از لغو بازی ایران و مراکش متعجب شده‌اند درباره آن نوشته اند: «یک‌بار دیگر بازی‌های تدارکاتی ایران به عنوان یکی از جدی‌ترین رقیبان قطر در مقدماتی جام‌جهانی‌ 2018 لغو شد، اتفاقی که قطعاً بازتاب‌ها و واکنش‌های تندی از سوی ایرانی‌ها در روزهای آتی در پی خواهد داشت.» روزنامه‌های الدوحه، الوطن و الرایه در مطالبی مشابه توضیح داده‌اند که از لغو این بازی متعجب شده‌اند و هنوز نمی‌دانند که دلیل اصلی این اتفاق چه بوده است. آنها خبر مربوط به لغو این بازی را به نقل از سایت فدراسیون فوتبال مراکش نقل کرده‌اند.

اقدام متقابل ایران!

فدراسیون فوتبال ایران در پی کارشکنی اماراتی ها تصمیم گرفته اردوی بعدی تیم ملی در این کشور که قرار بود نوروز آینده باشد را لغو کند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
۰
۰
سلام
اصلا چرا بازی دوستانه تیم ایران با مراكش یا عراق یا ساحل عاج باید در امارات برگزار گردد ؟
ویژگی امارات چیست ؟
چرا ملت بزرگ ایران را با عملكردتان كوچك می كنید ؟
مگر ما ورزشگاه صد هزار نفری نداریم
جهان سوم همینجاست كه مسئولین با كارهای اینچنینی اعصاب مردم را خراب می كنند وگرنه امارات بقدری كوچك است كه ارزش این حرفها را ندارد
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
۰
۰
آخی دلم كباب شد دلم بحال خودمون میسوزه چقدر تحقیر بشیم و هیچی نتونیم بگیم ما ایرانیها خیلی بدبختیم هی از عرب و تركمن و هر ... آخی جیگرم كباب شد الان بوش میاید بوی جیگر سوخته !!!!
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
۰
۰
چه بودیم وچه شدیم!
iran
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
۰
۰
نمیدونم چرا ما چسبیدیم به این بادیه نشینهای بی اصل ونصب درحالی كه 2500سال قدمت داریم بابا عربه میگه دلش نمیخواد باما رفت اومد كنه دیگه ازاین وازه تر بگه.شما هم كات كنید دلیت كنید اصلآفرمتش كنید بره.
mojtaba
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
۰
۰
چرا اینقدر خودمونو ذلیل میكنیم چرا باید بریم تو امارات بازی كنیم مگه خودمون نمیتونیم میزبان باشیم مگه چی كم داریم مگه آب هوای كیش مثل امارات نیست آخه چرا اینقدر مسئولین ایران رو بی اعتبار میكنن اونم پیش چهارتا كشور كوچیك عربی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
taha
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
۰
۰
واقعا نمی دونم مسئولین ورزشی علی الخصوص سیاسیونش چه كار می كنن !؟ نمی خوان از خواب پاشن !؟
كشور های عرب منطقا به سركردگی عربستان همه جوره دارن ایران و ایرانیو تحقیر می كنن والا به من بر خورده من نمی دونم چرا هیچ عكس العملی نشون نمیدن ،آقا نریم كمپ نزنیم مگه قحطیه !! این چه كاریه آخه آقایون خواهشا از خوب بلند شید دارن ملت ایرانو تحقیر می كنن
معراج
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
۰
۰
این همه كشور هست بزای اردو چرا امارات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مسوولین محترم ترا خدا اینقده غرور ایران و ایرانی را خدشه دار نكنید!!!!!چرا اینقدر لیلی به لالای این نیمچه كشور میذارید؟؟؟؟؟
یونس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
۰
۰
واقعا تاسف برای این فدراسیون و مدیریتش! تا كی باید چنین حقارتهایی رو تحمل كنیم هرچند خودكرده را تدبیر نیست
نكته بین
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
۰
۰
امارات وقتی میتواند بیابان را تبدیل به كمپهای ورزشی مدرن كند كه تمام تیمهای مطرح دنیا درانجا اردوبزنندخوب میتواندبرای ما گربه رقصانی كند وقتی دراین مملكت میلیاردمیلیاردحیف ومیل میشود ویك كمپ با استاندارهای جهانی نداریم بااین تنوع اب وهوایی ما میتوانیم بهترین كمپ ها را داشته باشیم تا كشورهای دیكر هم دراینجا اردو بزنند وقتی تمام تیمها درامارات اردو میزنند خوب ما مجبور میشویم بریم امارات با تیمهایی كه انجا هستند ومایلند باما بازی كنند بازی كنیم
ایرانی
United States
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
۰
۰
عجب رویی دارند این اماراتی ها !؟ من جای مسئولین ایران باشم در آینده حتی اگر اماراتی ها التماس هم بكنند به آنجا نمی رویم چه رسد به بازی تداركاتی . از قدیم گفته اند به بدهكار رو بدهی طلب كار هم می شود .

نیازمندی ها