نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر سوم بهمن‌ماه گشایش می یابد و آیین اختتامیه 30 بهمن‌ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود و در این دوره جوایز رشدی دو برابری داشته است.
کد خبر: ۹۸۵۶۱۹
افزایش دو برابری جوایز جشنواره تجسمی فجر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، مجتبی آقایی دبیرکل نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار داشت: امسال به لحاظ کثرت جامعه هنرمندان و رشته‌های مطرح و هنرهای تجسمی، وجه تمایز ویژه‌ای نسبت به سایر هنرها وجود دارد این جشنواره در موزه هنرهای معاصر تهران و فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. در واقع بخش همایش در موزه هنرهای معاصر تهران و بخش بین‌الملل و پرداختن به مفاخر را در فرهنگسرای نیاوران شاهد خواهیم بود.

آقایی یادآور شد: ساعت 16 روز سوم بهمن‌ماه آیین افتتاحیه را داریم، مفاخر هفته سوم جشنواره معرفی می‌شوند و اختتامیه نیز 30 بهمن‌ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در این دوره ۱۳ هزار تقاضای شرکت داشتیم که شورای هنری مرکب از نمایندگان رشته‌های تجسمی، نهایتاً 10 اثر را انتخاب می‌کنند؛ یکی از برنامه‌های امسال این است که روز اول جشنواره، فعالان هنرهای تجسمی معرفی می‌شوند و همزمان با افتتاحیه، برگزیدگان اصلی و مفاخر را معرفی می‌کنند که نشان تجسمی فجر و طوبای زرین به آن اعطا خواهد شد.

وی یادآور شد: در بخش بین‌الملل، هنرمندان 47 کشور تقاضای شرکت دادند که آثار هنرمندان دو کشور را ارائه خواهیم کرد، ضمن اینکه در این رویداد هنری دنبال ارتقا هنرهای تجسمی انقلاب هستیم.

آقایی ضمن انتقاد از محل برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی فجر، گفت: یکی از مشکلاتی که داریم این است که به جز موزه هنرهای معاصر، جایی برای ارائه آثار وجود ندارد که شأنیت آثار را حفظ کند و حتی یک گالری فاخر برای این موضوع نداریم. در واقع، مؤسسه صبا نیز یک فضای تغییر مکان‌یافته بود که نمی‌توانستیم ایده‌های جشنواره را در آن به نمایش بگذاریم.

آقایی در ادامه خاطرنشان کرد: پس از داوری آثار، حدود 124 اثر به مرحله اول راه پیدا کرده است که شاید برای ارائه در نمایشگاه ریزش داشته باشند. از بین این آثار 45 هنرمند تهرانی، 65 هنرمند شهرستانی و 10 هنرمند از سایر کشورها انتخاب شدند.

وی درباره شرکت هنرمندان خارجی در این جشنواره گفت: بیشترین آثار از هنرمندان خارجی مربوط به کشورهای برزیل، بلژیک، ترکیه، کره شمالی، لهستان و هند هستند.

جمشید حقیقت‌شناس دبیر هنری نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در ادامه این نشست درباره اهدای جوایز به برگزیدگان نمایشگاهی و برگزیدگان اصلی گفت: سال گذشته به هر یک از کسانی که آثارشان به نمایشگاه راه یافت، 500 هزار تومان برای ارائه آثار کمک کردیم که امسال این رقم دو برابر شده یعنی هر کسی که اثرش به نمایشگاه راه پیدا کند، یک میلیون تومان به وی اهدا می‌شود، ضمن اینکه جوایز برگزیدگان اصلی سال گذشته 5 میلیون تومان بود که امسال به دو برابر افزایش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها