رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس به جام جم آنلاین گفت:

تعریف رجل سیاسی از اختیارات شورای نگهبان است

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری ابتدای این هفته گفته در خصوص بحث رجل سیاسی هنوز در شورای نگهبان به نتیجه نهایی نرسیده‌ و این درحالی است که مدت اندکی تا انتخابات اردیبهشت باقی مانده است.
کد خبر: ۹۸۵۵۱۷
تعریف رجل سیاسی از اختیارات شورای نگهبان است

در همین ارتباط "محمد جواد کلیوند" رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین ابراز داشت: البته ما در اصل بعنوان یک ناظر در شوراهای کشور ایفای نقش می‎کنیم.

وی تصریح کرد: راجع به بحث رجل سیاسی کمیسیون در دور گذشته به جمع بندی شاخص‎هایی دست یافته بود، اما با مخالفت شورای نگهبان مواجه شد.

عضو فراکسیون خانه ملت با بیان اینکه شورای نگهبان در رد این مولفه‎ها آن را از اختیارات هیأت مزبور دانسته، در ادامه عنوان داشت: نظر به این موضوع در حال حاضر ما نمی توانیم در مورد شاخص‎های رجل سیاسی اظهار نظری داشته باشیم.

وی افزود: تعریف رجل سیاسی جز سیاستهای کلی ولایت فقیه بوده و این کلیات هم در اختیار شورای نگهبان به عنوان متولی این موضوع قرار گرفته است.

کلیوند صرف اطلاق رجل سیاسی را از موانع حضور بانوان در کاندیداتوری انتخابات ندانست و در تفسیر واژه رجل اظهار داشت: در اینجا بمعنای فرد مدیر و مدبر بوده که این فرد هم می تواند زن باشد هم مرد، لذا به معنی خاص رجل (مرد) قلمداد نمی‎شود.

وی خاطر نشان کرد: با این وجود باید منتظر تشخیص دقیق شورای نگهبان در این رابطه بود تا بتوان روی آن بدرستی بحث کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها