روزنامه السفیر لبنان امروز (شنبه) اعلام کرد که آخرین شماره‌اش را منتشر کرده و به دلیل مشکلات مالی مجبور است بعد از ۴۲ سال نشریه را تعطیل کند.
کد خبر: ۹۸۴۷۹۳
روزنامه السفیر لبنان بعد از ۴۲ سال تعطیل شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه السفیر لبنان در صفحه نخست شماره امروز خود سرمقاله‌ای با تیتر "ملت بدون السفیر" منتشر کرده است.

در این سرمقاله نوشته شده است: اقتصاد لبنان وضع خوبی ندارد و سیاست آن نیز این چنین است. بازتاب و تاثیر این وضعیت را می‌توان در مطبوعات مشاهده کرد. این در حالی است که تلال سلمان، سردبیر روزنامه السفیر چندی پیش خبر از تعطیلی این روزنامه داده و علت آن را کاهش درآمد مطبوعات و مشکلات سیاسی لبنان دانسته بود.

در سرمقاله السفیر نوشته شده است: به رغم آنکه لبنان از خشونتی که در سال‌های اخیر منطقه را دربرگرفته تا حدی مصون مانده است اما تاثیرات اقتصادی و سیاسی آن بر کشور کوچک لبنان که میزبان بالغ بر یک میلیون پناهجو سوری است، مشخص بوده و این مطبوعات لبنان را که زمانی پویایی زیادی داشتند، تحت تاثیر قرار داده است.

روزنامه السفیر لبنان که گفته شده به حزب‌الله لبنان نزدیک است در سال ۱۹۷۴ با شعار "یک صدا برای کسانی که صدایی ندارند" تاسیس شد.

در صفحه نخست آخرین شماره السفیر یک کاریکاتور با طرح یک قلم شکسته و شخصیت کارتونی "حنظله" که ساخته کاریکاتوریست مشهور فلسطینی سابق السفیر است، به نمایش درآمده است. این در حالی است که دیگر مطبوعات لبنان شامل روزنامه النهار که قصد کاهش تعداد زیادی از کارکنانش را دارد نیز تحت تاثیر مشکلات اقتصادی قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها