شما هم احتمالا اتوبوس‌ها و مینی بوس های پر سرو صدای ماکروس دوتیس (ماگیروس دویتز) را به یاد دارید! بسیاری از این اتوبوس‌ و مینی‌بوس‌ها که تا 4 و یا 5 دهه از سن‌شان گذشته بود تا همین چند سال پیش در خط مسافری تهران - کرج ، سرویس ادارات دولتی ، سرویس کارکنان ارتش مشغول فعال بودند و با ورود اتوبوس‌های جدید وام‌دار به دست اوراقچی ها سپرده شدند.
کد خبر: ۹۸۴۶۸۰
اتوبوس‌هایی که خاطره شدند! +عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، اصغر و رضا تهرانی فعالیت اتوبوس‌سازی را همزمان با جنگ جهانی دوم و با ساخت اتاق برای شاسی‌های نیمه ساخته وارداتی آغاز کردند.

با گسترش فعالیت‌ها و به سبب افزایش تقاضا برای خودروهای عمومی در ایران ، برادران تهرانی تصمیم گرفتند تا کارخانه پارس لوکس را برای تولید اتوبوس و مینی‌بوس‌های ماگیروس دویتز آلمان راه‌اندازی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۵ انتشار یافته: ۶
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
۲
۲
آرمش چقدر قشنگه. مثل دایناسور می مونه.
بال مرغ پخته
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
دایناسور؟؟؟؟ اون وقت خیلی خوبه ؟؟؟
payam
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
۰
۴
روحشان شاد.
این دو مرحوم بنیان گزاران شركت رانیران بودند. فرزندان این دو بزرگوار ادامه دهنده راهشان هستند.
مهدی
Netherlands
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
۱
۴
جام جم خاطرات مرا زنده كردی یادش بخیر , یاد دوران سربازی افتادم چقدر از این اتوبوسها نیروی هوایی ارتش داشت زمان خدمت پایگاه یكم شكاری مهرآباد پر بود از این اتوبوسها كه پرسنل را جابجا میكردند برخی وقت ها ماموریت میرفتیم پشتیبانی مركز خیابان پیروزی انجا هم فراوان بود میرفتیم فرماندهی لجستیك انجا پر بود هر جای نیروی هوایی میرفتیم از این اتوبوس ها بود واقعا روزگار چه زود میگذرد مثل برق و باد زمان میگذرد یك دفعه پیر شدی اصلا متوجه نمیشی - جریان مال سال ۱۳۶۸ است , سرباز نیروی هوایی بودم
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
۵
۳
یادش بخیر..... چقدر از كرج تا آزادی و برگشت همین مسیر رو با این اتوبوس ها اومدیم. خیلی ها كل مسیر رو سرپایی می ایستادن. الان !!!! كی این كارو می كنه؟؟!! هر روز صبح توی ایستگاه های این اتوبوس ها توی مسیرهایی مثل فردیس، باغستان و ... كارمندها و كارگرهایی كه كارشون توی تهران بود، می دویدن دنبال این اتوبوس ها و سوار میشدن و میرفتن سمت محل كار. غروب ها موقع برگشت هم بنده های خدا اكثراً از خستگی خواب بودن. یادش بخیر... چه روزهای خوبی بود... سخت بود ولی شیرین ...
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
۰
۰
بچه بودیم این اتوبوسابارنگ آبی سیر سرویس نیروهوایی ارتش بودن.هرروز تووراه مدرسه میدیدم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها