ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه یک روز پس از دستور اوباما برای اخراج 35 دیپلمات روسی، افزون بر دعوت کودکان دیپلمات های آمریکا به کاخ کرملین، سال نو میلادی را به ملت و دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب این کشور تبریک گفت.
کد خبر: ۹۸۴۳۷۹
پوتین سال نو را به ترامپ تبریک گفت، نه به اوباما

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازایرنا، خبرگزاری ریانووستی و شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز جمعه اعلام کردند که پوتین کودکان کارکنان مراکز دیپلماتیک آمریکایی را برای تماشای درخت کاج به کاخ کرملین دعوت کرد و به ترامپ و مردم آمریکا هم سال نو را تبریک گفت.

دو رسانه روسی در خبر خود اشاره ای به پیام تبریک رئیس جمهوری روسیه به باراک اوباما همتای آمریکایی وی نکرده اند، ولی امکان دارد این پیام در روزهای آینده ارسال شود.

اوباما دیروز با امضای فرمان ضدروسی در آخرین روزهای کار خود، سبب بروز تنش در روابط مسکو و واشنگتن شد.

پوتین همچنین در حالیکه انتظار می رفت اقدام اوباما را با اخراج دیپلمات های آمریکا از روسیه تلافی کند،گفت: مسکو دیپلمات های آمریکایی را اخراج نمی کند و دیپلماسی خود را تا سطح آشپزخانه ای پائین نمی آورد.

رئیس جمهوری روسیه افزود: مسکو دیپلمات های آمریکایی را در پاسخ به اقدام های ضدروسی آمریکا اخراج نمی کند،

اما با توجه به معیارهای بین المللی حق پاسخ دادن مناسب را دارد. خانواده های دیپلمات های آمریکایی نیز از حضور در مکان هایی که معمولا در آغاز سال نو گرد هم می آیند، منع نخواهند شد.

واشنگتن روز پنجشنبه به عنوان پاسخ به حمله سایبری منتسب به روسیه علیه آمریکا در زمان انتخابات ریاست جمهوری این کشور، به دیپلمات های روسی اخراج شده 72 ساعت فرصت داد، خاک آمریکا را ترک کنند.

از سوی دیگر، واشنگتن دو مجتمع روسی در مریلند و نیویورک را با ادعای انجام فعالیت اطلاعاتی، بسته است.

رسانه های روسی اعلام کردند این دو مجتمع دارای موقعیت دیپلماتیک در واقع ویلاهای متعلق به روسیه در آمریکا است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها