مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی در مصلای امام خمینی

حجت‌الاسلام رئیسی: فتنه امروز؛ ترویج اعتماد به دشمن است

9 دی یک روز به یاد ماندنی است و باید ماندگار باشد. دلیل ضرورت ماندگاری این روز، مساله توطئه و فتنه عظیمی است که در سال 88 از سوی افراد سرخورده یا کسانی که بر مبنای هوا و هوس کار را دنبال می‌کردند، آغاز شد.
کد خبر: ۹۸۴۱۸۸
شمشیر برنده ملت در مقابل فتنه‌گران

فتنه‌ای که جمهوریت و اسلامیت نظام را هدف قرار داد. برخی معتقدند که این فتنه از سال‌ها قبل طراحی شده بود. عده‌ای هم برآنند که ساده‌انگاری یا تسلط هوای نفس بر خواسته‌های برخی افراد باعث شد که آنها فتنه را کلید بزنند.

آنها قبل از انتخابات توهم پیروزی داشتند و عده‌ای هم بر این توهم دمیدند و آن را پررنگ کردند تا جایی که یکی از سران فتنه، بعدازظهر روز انتخابات، پیروزی خود را اعلام کرد و در آستانه برگزاری جشن پیروزی بود. این فرد متاسفانه نتایج رای مردم را برنتافت و خواست کمی رای خود را در پای صندوق‌ها با لشکرکشی در کف خیابان‌ها جبران کند.

در کشور ما تا پیش از این، انتخابات مختلفی شامل همه‌پرسی، ریاست‌جمهوری،‌ مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر و روستا و خبرگان برگزار شده بود، اما طرح موضوع تقلب با این گستردگی، توهم و اتهامی بود که علیه نظام مطرح شد. رسانه‌ها و روزنامه‌های آمریکایی‌ و صهیونیستی هم بر این موج سوار شدند. حتی برخی آن‌قدر جلو رفتند که رسما خواستار حمایت از فتنه‌گران شدند.

در این میان، برخی که تعصب بالایی در دفاع از نظام داشتند، معتقد بودند که در همان روزهای ابتدایی باید با این موضوع برخورد می‌شد. اما در چنین شرایطی، نظام با سعه صدر برخورد کرد و حتی از نمایندگان آنان برای گفت‌وگو و ارائه راه‌حل برای بازشماری دعوت کرد، اما آنها از چنان توهمی برخوردار بودند که با هیچ‌کدام از این راه‌حل‌ها موافقت نکردند حتی در چنین شرایطی از یکی از سران فتنه سوال شد که اگر انتخابات مجددی برگزار شد و باز شما رای نیاوردید، چه واکنشی نشان خواهید داد که او گفت من باز هم اعتراض می‌کنم و دوباره با لشکرکشی خیابانی، حقم را می‌گیرم.

نظام باز هم سعه صدر نشان داد تا این‌که روزهای بزرگی چون روز قدس، 13 آبان و عاشورا فرا رسید و حامیان کودتای سبز بسیاری از شعارهای اصلی انقلاب و حتی اسلام را زیر سوال بردند. در روز قدس شعار «نه غزه، ‌نه لبنان، ‌جانم فدای ایران» سردادند.

در‌حالی که مساله مقاومت فلسطین همزاد انقلاب اسلامی است. 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکاست و اتفاقا از روزهایی است که قانون برای آن تصویب شده، اما جریان فتنه در این روز به خیابان آمدند و با شعارهای انحرافی در‌صدد کمرنگ کردن محوریت مخالفت با آمریکا بودند.

قضیه همچنان ادامه پیدا کرد تا به روزهای محرم رسید. مساله عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و یارانش همواره برای بخش‌ عظیمی از مردم ایران حتی کسانی که شیعه نیستند یا پیرو ادیان دیگری هستند، محترم است. متاسفانه کار به جایی رسید که حرمت عاشورا شکسته شد.

9 دی زمانی بود که چهره فتنه کاملا روشن شده بود و در این روز با وجود این‌که یکی از نامزدها 13 میلیون رای داشت، تعداد زیادی از افرادی که به این نامزد رای داده بودند، آمدند و بیعت خود را با رهبری اعلام کردند.

در واقع در این روز نه 25 میلیون نفر بلکه 40 میلیون نفر در صحنه حضور پیدا کردند و نسبت به نظام و رهبری و انقلاب اعلام وفاداری کردند. به همین دلیل است که می‌گوییم 9 دی باید زنده بماند و در تاریخ ماندگار شود تا کسانی که حتی توهم فتنه‌گری در آینده را دارند، یادشان بماند که شمشیر برنده‌ای به نام ملت در مقابلشان خواهد ایستاد.

الان هم که سران فتنه در حصر به‌سر می‌برند و این نشان‌دهنده اوج عطوفت نظام اسلامی است، چون در صورت محاکمه، مجازات سنگینی در انتظار آنها خواهد بود.

محمدرضا باهنر - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها