نماینده ولی فقیه در امور حج اعلام کرد

آمادگی ایران برای پاسخ به دعوتنامه وزیرحج عربستان

سرپرست سازمان حج و زیارت مهمترین شروط ایران برای اعزام حجاج را تضمین امنیت زائران و تفاوت قائل نشدن بین زائران ایرانی و دیگر کشورها عنوان کرد.
کد خبر: ۹۸۳۱۰۲
محمدی: تضمین امنیت شرط اعزام حجاج است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، حمید محمدی عصر دوشنبه در آیین معارفه خود درجمع خبرنگاران درخصوص برنامه از سرگیری اعزام حجاج افزود: انتظارات ما از مقامات سعودی همان انتظارات مطرح شده در سال گذشته است.

وی با بیان اینکه پیگیری حقوقی فاجعه منا، برعهده وزارت امورخارجه است، اظهارکرد: با توجه به اینکه درطول سال گذشته نیز درخدمت رئیس سابق سازمان بودم، سیاست کلان همان دوره را ادامه می دهم.

وی از جمله این سیاست ها را ارائه خدمات بهتر زائران عتبات، افزایش تعداد زائران، مشارکت جدی تَر دفاتر زیارتی که ٢٣٠٠ دفتراست، آمادگی سازمان برای باز شدن راه عمره و برنامه هایی در راستای توسعه زیرساخت ها که از سه سال قبل آغاز شده عنوان کرد.

سرپرست سازمان حج و زیارت درباره آزادبرها، اظهارکرد: علاقه مندی مردم برای حضور درعتبات عالیات زیاد است که عده ای در این بین ازین علاقه مندی سو استفاده و اقدام به اعزام زائر به عتبات می کنند که برای کسب سود بیشتر در حق مردم اجحاف در اسکان و تغذیه می شود.

چگونگی اعزام به سوریه موضوع دیگری بود که محمدی درباره آن گفت: دو سال گذشته اقداماتی انجام شد که انتظار ما بحث پیوست امنیتی بود و با توجه به تحولات بوقوع پیوسته در سوریه، اگر در مراجع ذیربط این تصمیم گرفته شود ما هم نسبت به اعزام آمادگی داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها