آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد

رسیدگی به پرونده فتنه 88 و حقوق های نجومی

رئیس قوه قضائیه گفت: پرونده فتنه 88 همچنان باز است و باید رسیدگی شود چراکه هنوز عده ای به خودشان نیامده اند.
کد خبر: ۹۸۲۹۷۷
رسیدگی به  پرونده فتنه 88 و حقوق های نجومی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با گرامیداشت یوم الله 9 دی افزود: 9 دی روز حماسه مردمی است؛ حماسه ای که مردم به صورت خودجوش و با آگاهی و بصیرت، ایجاد کردند تا توطئه ای بسیار بزرگ و عمیق خنثی شود و از بین برود.

وی گفت: یک روز رئیس جمهور آمریکا و یک روز وزیرخارجه شان و یک روز رئیس جمهور فرانسه و دیگران و دیگران به وسط میدان می آمدند و این چه بصیرتی است که مردم ما بسیار جلوتر از مسئولان، این ماجرا را فهم کردند؟

آیت الله آملی لاریجانی افزود: پس از سالهای که از آن قضیه گذشته است هنوز هم عده ای تشکیک و به آن اشکال وارد می کنند و به ما ایراد می گیرند که چرا شما پرونده فتنه را مکرر باز می کنید؟ اتفاقا این پرونده هنوز گشوده است و باید فهم شود که چرا عده ای در این کشور می خواستند بر خلاف موازین مردم سالاری با زور، قدرت را غصب کنند.

وی گفت: باید فهم شود که چرا عده ای می خواستند برخلاف موازین قانون اساسی، رای مردم را به ادعای صیانت از آرای مردم و به ادعای دموکراسی پایمال کنند و می خواستند خودکامگی در کشور حاکم کنند.

رئیس قوه قضاییه افزود: دشمنان عده ای را تحریک کردند که شعارهایی علیه نظام بدهند که خطوط قرمز نظام را زیرپا بگذارند و بعد هم به ساحت اهل بیت(ع) رسیدند.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: واقعا مسیر عجیبی را طی می کردند و هنوز هم عده ای به خودشان نیامده اند و از نظام طلبکار شده اند و این چیز عجیبی است.

وی افزود: به همین دلیل پرونده فتنه باید باز باشد و رسیدگی شود.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: آن زمان در بحث انتخابات در شورای نگهبان بودم و همانجا به همین افراد که مدعی تقلب بودند گفتیم 10 تا 15 درصد صندوق ها را به طور رندوم باز می کنیم و اگر واقعا ادعایی که شما کرده اید درست بود همه صندوق ها را باز می کنیم اما جلو نیامدند.

وی افزود: در جلسه ای که در محضر مقام معظم رهبری گرفته شد و بنده هم به عنوان نماینده شورای نگهبان حضور داشتم برخی نمایندگان سران فتنه که حالا هم سرکارند در آنجا گفتند که ما قبول نداریم تقلبی به این صورت واقع شده باشد اما در اصل ساز و کارها بحث داریم.

رسیدگی سریع به حقوق های نجومی

آیت الله صادق آملی لاریجانی به موضوع حقوق های نجومی اشاره کرد و افزود: اینکه این مسئله چگونه پدید آمد و اینکه عده ای خواستند از آن بهره برداری سیاسی کنند یا نه، بحث دیگری است و امروز توقع و انتظار مردم، رسیدگی دستگاه قضایی است.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی دستگاه قضا باید خالی از شعار و جانبداری سیاسی باشد بر رسیدگی قضایی این پرونده تاکید کرد و گفت: این پرونده در دادستانی در جریان است و امیدواریم هرچه سریع تر رسیدگی شود.

رئیس دستگاه قضا افزود: ما به جهت اتهامی به این موضوع رسیدگی می کنیم و به جهت تخلف مالی که باید به بیت المال بازگشت داده شود رسیدگی می کنیم.

وی افزود: عده ای متهمند که اتهامشان هم بسیار قوی است و مبالغ گزافی را به عنوان حقوق و پاداش و مزایا گرفته اند؛ مبالغی که واقعا قابل قبول نیست.

رئیس قوه قضاییه گفت: ممکن است برخی افراد که این پول ها را گرفته اند از حیث اینکه براساس مصوباتی بوده است مجرم نباشند اما اگر مجرم هم محسوب نشوند باید این پول ها را برگردانند و اگر برنگردانند مجرم محسوب می شوند چراکه تصرف در اموال عمومی است.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: برخی ها هم در رسانه ها گفتند که این حقوق های نجومی در سه قوه بوده که حرف خلافی است و ما در قوه قضاییه حقوق های نجومی نداریم و به صراحت می گویم اینکه یک قاضی با بیش از 30 سال سابقه فلان قدر حقوقش بالاتر باشد طبیعی است.

وی گفت: در جهان و نه فقط در کشور ما به اینکه به متخصصی مبلغ قابل قبولی و البته نه به هر میزان بدهند طبیعی است و ما نمی گوییم که چرا به متخصصانتان در ازای تخصص چیزی پرداختید و نمی گوییم فلان مهندس شرکت نفت که در دمای 50 درجه کار می کند فلان مقدار داده اید؛ اگر در چارچوب عرف باشد کسی ایرادی نمی گیرد و نمی گوییم چرا به فلان پزشک متخصص جراح فلان مبلغ پرداخت شده است؟ این طبیعی است.

رئیس قوه قضاییه افزود: بحث سر این است که مدیری که تخصص چندانی ندارد و با حضور چند ساعت سر یک صندوق بیاید مبلغ گزاف و پاداش کذایی بگیرد قابل قبول نیست و اینها باید آن میزانی را که از عرف بیشتر گرفتند برگردانند.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: البته در میان این افراد برخی ها هم مجرم هستند؛ یک آقایی در ازای سفر نکرده و جلسه نرفته، پول گرفته است و اینکه نمی شود گفت جرم نیست و باید پاسخگو باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
الو123
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
عوامل فتنه و كسانی كه خون مردم رو توی شیشه میریزن باید مجازات شوند هر چند توی این دنیا هیچ مجازاتی براشون پیدا نمیشه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها