شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید بعضی از کاربران یوتیوب فقط با ساخت و تولید ویدئو توانسته اند از طریق این پلتفرم میلیون ها دلار درآمد کسب کنند. برای آنکه با پردرآمدترین یوتیوبرها آشنا شوید با ما همراه باشید.
کد خبر: ۹۸۲۹۱۴
درآمدهای نجومی ستاره‌های یوتیوب با ساخت ویدئو

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از کلیک، به تازگی مجله فوربس فهرستی از پردرآمدترین یوتیوبر های جهان را منتشر کرده است که مجموع درآمد ۱۲ نفر برتر بیش از ۷۰ میلیون دلار بوده است.

کلمه یوتیوبر (YouTuber) به کسانی گفته می‌شود که از طریق یوتیوب در جهان معروف شدند. تعدادی از یوتیوبرها حالا تبدیل به ستاره‌ های دنیای رسانه ‌های آنلاین شده‌ اند و از کار خود به میلیون ها در آمد رسیده اند.

ستاره‌ های یوتیوب معمولا نوجوانان و جوانان نسل اینترنت هستند که در شاخه‌ های گوناگون مشغول فعالیت دارند و فقط با یک دوربین از کمدی و مزاحمت (prank) و بازی‌ های کامپیوتری گرفته تا تولید برنامه ‌های آموزشی و علمی و گشت ‌و گذار در دنیای مد و تکنولوژی تولید ویدئو کرده اند.

رده‌ بندی پردرآمد ترین ستاره‌های یوتیوب در مجله فوربس نشان می‌ دهد که ۱۲ نفر برتر آن ها در ۱۲ ماه گذشته در مجموع نزدیک به ۷۰ میلیون دلار درآمد داشته‌ اند.

درآمد ستاره‌ های یوتیوب نسبت به سال گذشته افزایشی ۲۳ درصدی داشته است. آن ها اکنون به سلبریتی تبدیل شده ‌اند و درآمدشان دیگر محدود به یوتیوب نمی شود بلکه کتاب می‌نویسند، قرارداد فیلم امضا می‌ کنند و از شرکت‌های تبلیغاتی هم دستمزدهای کلان می‌ گیرند.

پردرآمدترین ستاره این رده‌ بندی برای دومین سال متوالی پسر ۲۷ ساله ‌ای از سوئد است که کانال PewDiePie را مدیریت می کند. بیش از ۴۹ میلیون نفر مشترک کانال یوتیوب او هستند. مجموع بازدیدها از کانال این فرد بیش از ۱۱ میلیارد بار است. او که با طنزی خاص بازی‌ های کامپیوتری را بررسی می ‌کند، در یک سال گذشته درآمدی ۱۵ میلیون دلاری داشته است.

رومن اتوود با درآمد ۸ میلیون دلاری ‌اش در جایگاه دوم را دارد. او و دوستانش به خیابان ‌ها می ‌روند و به خلاقانه‌ ترین شکل‌ های ممکن رهگذران را دست می ‌اندازند. کانال یوتیوب او بیش از ۱۰ میلیون مشترک دارد. او کار یوتیوبش را پنج سال پیش با خالی کردن سطل آب یخ روی سر رهگذران در خیابان و ثبت تصاویر آن آغاز کرد. درآمد او نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است.

سیستم کسب درآمد ستاره‌ های یوتیوب تا اندازه‌ ای متفاوت است. بعضی از آن ها با بهره ‌گیری از تبلیغات بومی در محصولات ویدئویی خود پول می ‌سازند، برخی برای محتوای تولیدی حامی مالی جذب می‌ کنند و برخی پس از مشهور شدن قراردادهای کلان تبلیغاتی و انتشاراتی می‌ بندند.

لیلی سینگ، کمدین یوتیوبر با درآمد ۷/۵ میلیون دلاری در جایگاه سوم نشسته است. کانال او هم بیش از ۱۰ میلیون مشترک دارد.

زوج کمدین Smosh هم با ۷ میلیون دلار درآمد در جایگاه چهارم قرار گرفته ‌اند. کانال آن ها بیش از ۲۲ میلیون مشترک دارد.

از دیگر ستاره‌ های پردرآمد امسال یوتیوب، تایلر اوکلی، ویدئوبلاگر مشهور است که در کانالش چالش‌ های دگرباشان جنسی را مطرح می‌ کند و از عشق بی‌پایانش به غذا هم ویدئو می‌ سازد. کانال یوتیوب تایلر در کنار درآمد ۵ میلیون دلاری، او را به کاخ سفید و جلسه‌ ای با اوباما هم رساند.

او می ‌گوید که یوتیوب این امکان را به شهروندان معمولی داده تا بی‌ واسطه با دگرباشان جنسی روبرو شوند، با آدم‌ هایی نظیر او که بی ‌پرده از زندگی ‌شان می ‌گویند و با شخصیت‌ های مشابه در برنامه‌ های تلویزیونی متفاوت هستند و به همین دلیل مخاطب با آن ها احساس نزدیکی می ‌کند.

ستاره‌ های یوتیوب جدا از محبوبیت بالا، تاثیر و نفوذ چشمگیری هم بر مخاطبان عموما جوان‌ شان دارند. آن ها خاکی‌تر از ستاره ‌های سنتی دنیای سینما و تلویزیون‌ و موسیقی‌ هستند و به دلیل صمیمیت شان احترام ویژه ‌ای نزد مخاطبان پیدا کرده اند. همین ارتباط ویژه آن ها با مخاطبان است که آن ها را به درآمد های نجومی رسانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها