در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛

۱۰ محصول دانش بنیان رونمایی شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنر ابزاری توانمند در جهت ترویج و فرهنگ‌سازی تولیدات ایرانی است و و استفاده از آن در رونق تولید دانش‌بنیان کشورمان اثرگذار خواهد بود.
کد خبر: ۹۸۲۰۵۲
استفاده از توانمندی هنر در ترویج کالای دانش‌بنیان ایرانی

​به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره «ایران ساخت»، سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش اثرگذار هنر در ترویج و فرهنگ‌سازی کالای دانش‌ بنیان ایرانی گفت: هنر ابزاری توانمند در جهت ترویج و فرهنگ‌سازی کالا ها و خدمات تولیدات ایرانی است و و استفاده از آن در رونق تولید دانش‌بنیان کشورمان اثرگذار خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین جوانان کشور را زمینه‌ساز ایجاد فرهنگ حمایت از تولیدات کشورمان دانست و افزود: نقش جوانان به عنوان مبلغ و مرّوج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی بی بدیل است و باید با ایجاد زمنه لازم برای فعالبت آن‌ها، از آنان برای شتاب بخشیدن به توسعه و رونق تولید استفاده شود.

وی ادامه داد: جوانان کشور می‌توانند هم در عرصه تولید و هم در عرصه شناخت کاستی‌ها و چالش‌های عرصه صنعت و فرهنگ عمومی ایفای نقش کنند و زمینه تولید با کیفیت و قابل رقابت را فراهم کنند.

صالحی امیری، با بیان این‌که توجه به کیفیت باید رکن اصلی تولیدات قرار بگیرد، اظهار کرد: البته یکی از ارکان رونق و توسعه تولید کشور ترویج و فرهنگ‌سازی و جلب کردن مردم به سمت خرید کالای داخلی است، اما از سوی دیگر این فرهنگ که باید تولید داخلی شایسته خریدار ایرانی باشد در تمامی بخش‌های تولید و صنعت ما نهادینه شود وگرنه خریدار نیز علیرغم علاقه به حمایت از تولید داخلی از کالای بی کیفیت حمایت نمی‌کند و ایران ساخت در حمایت از کالای ایرانی نقش آفرین است .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به نقش‌آفرینی نهادهای متولی توسعه‌ای فرهنگی برای ترویج اهمیت موضوع حمایت از کالای داخلی گفت: نهادهایی که در عرصه تولید کالای دانش بنیان ایرانی دخیل هستند از یک سو و نهادهای اجتماعی و فرهنگی از سوی دیگر می‌بایست با مساعدت جدی بسترهای فرهنگی را برای استفاده از کالای دانش بنیان داخلی فراهم کنند.

وی درادامه با اشاره برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» ابراز کرد: خوشبختانه زمینه فرهنگی به تدریج در حال فراهم شدن است و برگزاری جشنواره‌هایی همچون «ایران ساخت» که هنرمندان و توانمندی آن‌ها را به عرصه فرهنگ‌سازی و ترویج وارد می‌کند قطعاً به رونق تولید دانش‌بنیان ایرانی کمک خواهد کرد.

جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، «کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها