پس از ۴سال مبارزه و مقاومت

حلب از لوث وجود تروریست‌ها پاکسازی شد

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب گفت: ائتلاف ایران، سوریه، روسیه و حزب‌الله در حلب پیروز و موجب شکست ائتلاف دشمنان شده است.
کد خبر: ۹۸۱۵۷۸
ائتلاف ایران، سوریه، روسیه و حزب‌الله در حلب پیروز شده است

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی پیش از ظهر پنج‌شنبه در یادواره ۴۵۰ شهید اطلاعات قرارگاه سیدالشهدا (ع) در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در حسینیه ثارالله اصفهان اظهار داشت: بسیاری از رزمندگان دفاع مقدس از همین حسینیه به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدند و من هرگاه در این حسینیه گام می‌گذارم یاد و خاطره آن روزها برای من زنده می‌شود.

وی با بیان اینکه مقام والای شهادت به معنای استقرار حاکمیت الهی در قلب و روح انسان است، افزود: شهید فردی است که خودخواهی و توجه صرف به خویشتن را در وجود خویش قربانی کرده و به مقام تسلیم، صدق و اخلاص رسیده است و بر این اساس با گشوده‌ شدن درهای معنویت به روی شهید وی جز خداوند هیچ‌چیز حتی خود را نمی‌بیند.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه مقام شهدا در عالم برزخ نیز در حال رشد و تعالی است و حتی نظر آنها در دنیای ما نیز تاثیرگذار است، بیان داشت: شهیدان ره صد ساله را در یک شب به نوعی طی کردند که به راحتی از ارزش‌مندترین ثروت هستی یعنی جان خویش در راه رضای خداوند و حفظ دین گذشتند و ایران و انقلاب اسلامی ما تا همیشه مدیون خون پاک شهدای انقلاب و دفاع مقدس است.

وی حماسه شهدای انقلاب و دفاع مقدس را در امتداد حماسه شهدای کربلا توصیف کرد و تصریح کرد: چه حماسه‌ای در دوران کنونی بالاتر از راهپیمایی ۲۰ میلیون نفری اربعین حسینی در دنیا وجود دارد، آزادی حلب مدیون شهدای مدافع حرم و رهبری فرمانده کل قوا به عنوان فرمانده بلاد مسلمین است و همه اینها به نوعی بشارتی برای ظهور امام زمان(عج) است.

نقش پر رنگ شهدای اطلاعات عملیات در پیروزی‌های عملیات‌های دفاع مقدس

سرلشکر صفوی در ادامه با اشاره به نقش پر رنگ شهدای اطلاعات عملیات در پیروزی‌های عملیات‌های دفاع مقدس تاکید کرد: در بسیاری موارد حتی فرماندهان خود به جمع‌آوری اطلاعات پیش از عملیات‌ها می‌پرداختند و بدون اطلاعات دقیق و جزئی این شهدا پیروزی در جنگ ممکن نبود.

وی با بیان اینکه در واقع در طول دوران دفاع مقدس فرماندهان با تکیه بر اطلاعات صحیح که از خط مقدم به لشکر می‌رسید تصمیم‌گیری می‌کردند، بیان داشت: اهمیت اشراف اطلاعاتی در دنیای امروز از هر زمان دیگری بیشتر است و باید به نوعی عمل کنیم که همانند جنگ سوریه و عراق غافلگیر نشویم.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه امروزه مخابره اطلاعات در دنیا به شکل لحظه‌ای درآمده است، بیان داشت: گرچه آمریکا در پی تک قطبی کردن قدرت در دنیا است اما دنیا در حال چند قطبی شدن و بروز قدرت‌های جدید است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا قدرت‌ جهان اسلام در قرن جدید در دنیا حاکم شود، گفت: امروز هم فضای عرصه تهدید و هم فرصت برای کشور فراهم است و بر این اساس باید با روشن‌بینی تنها به قدرت درون ساز خود متکی باشیم چرا که امید واهی به بیگانگان تنها موجب شکست برای ما خواهد بود.

ائتلاف ایران، سوریه، روسیه و حزب‌الله موجب شکست ائتلاف دشمنان شد

وی با بیان اینکه ائتلاف ایران، سوریه، روسیه و حزب‌الله در حلب پیروز و موجب شکست ائتلاف دشمنان شده است، اظهار داشت: ساز و کارهای سوریه نیز اگر چه سیاسی است اما روابط جدید در حال شکل گیری قابل تامل است.

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اشراف بر مشکلات و آسیب‌پذیری‌ها داخل به منظور پیشگیری از مشکلات تصریح کرد: حوادث اخیر کشور مانند قطع شدن آب و برق یک استان به دلیل بارش جزئی برف و باران نشان می‌دهد هنوز به مدیریت بحران درستی دست نیافته‌ایم و مدیران ما این تخصص مهم را فرا نگرفته‌اند.

برنامه ۵ ساله مسئولان برای رفع مشکلات و ایجاد رفاه مردمی باید مشخص باشد

وی با بیان اینکه عنصر اطلاعات در مسائلی مانند امنیت ملی، فرهنگی و اجتماعی، سیاسی و در تصمیم گیری‌های مسئولان کشوری و لشکری دارای نقش ویژه است، اضافه کرد: ما باید در همه مسائل اعم از قاچاق، گمرک، ترافیک، هوانوردی، مدیریت سلامت و فضای مجازی و دیگر مسائل اشراف اطلاعات درستی داشته باشیم به نوعی که برنامه ۵ سال آینده ما برای رفع مشکلات و ایجاد رفاه مردمی مشخص باشد.

مشاور رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح و جان برکف شهادت‌طلبانه امنیت کشور را در منطقه ناامن اطراف ما برقرار کرده‌اند، ابراز داشت: هم‌اکنون راه مسئولان کشوری هموار است تا از این فرصت‌های افتخارآفرین و در پناه امنیت فراهم شده توسط شهدا و نیروهای مسلح برای رفع مشکلات گام‌های بزرگتری را بردارند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه هم‌افزایی عناصر اطلاعاتی اقتصادی، فرهنگی و سیاسی سبب پیشرفت کشور می‌شود، تصریح کرد: در این راه همدلی و اتحاد از اهمیت خاصی برخوردار است و بر این اساس از مردم و مسئولان سه استان در منطقه اصفهان درخواست می‌کنم با الگو از شهدای اطلاعات راه اتحاد و همیاری را در پیش بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها