رئیس جمهور قزاقستان در دیدار با حسن روحانی با اشاره به اقدامات و سیاست‌ مثبت ایران گفت: سیاست‌هایی که توسط تهران دنبال می‌شود بر تمام کشورهای همسایه خزر تأثیر مثبت خواهد داشت.
کد خبر: ۹۸۱۵۶۵
سیاست‌های ایران تأثیر مثبتی بر منطقه دارد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، نورسلطان نظربایف در دیدار با حسن روحانی، بر آمادگی کشورش برای حل و فصل تمام مسائل مطرح شده از سوی هیئت ایرانی تأکید کرد.

نظربایف سفر روحانی به قزاقستان را ادامه مذاکرات ماه آوریل سال جاری عنوان کرد و اظهار داشت: امیدوارم این دیدار نیز نتایج خوبی مانند ملاقات تهران داشته باشد.

وی به نوبه خود بر آمادگی کشورش برای حل و فصل تمام مسائل مطرح شده از سوی هیئت ایرانی تأکید کرد.

نظربایف در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به همتای ایرانی خود گفت: مردم قزاقستان سهم شما در زمینه حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران را بسیار والا و ارزشمند ارزیابی می‌کنند.

رئیس جمهور قزاقستان در ادامه با اشاره به حذف تحریم‌های هسته‌ای ایران، تصریح کرد: طی مدت کوتاهی که این تحریم‌ها برداشته شده، تهران توانسته است به موفقیت‌های اقتصادی قابل توجهی دست یابد.

وی گفت: حذف این تحریم‌های بین‌المللی بر روابط دوجانبه آستانه و تهران نیز تأثیر مثبتی گذاشته است.

نظربایف همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به سیاست‌های مثبت فعلی ایران، گفت: سیاست‌هایی که توسط تهران دنبال می‌شود بر تمام کشورهای ساحلی دریای خزر تأثیر مثبت خواهد داشت.

رئیس جمهور ایران نیز در این دیدار، بر نقش ویژه نظربایف در دستیابی به توافق هسته‌ای ایران در چارچوب نشست «5+1» و توسعه برنامه اقدامات مشترک تأکید کرد.

روحانی در ادامه همچنین از همتای قزاق خود برای همکاری‌های خوب موجود بین 2 کشور در عرصه صلح‌آمیز اتمی تشکر کرده و از وی به عنوان دوست تهران در عرصه‌های بین‌المللی و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی یاد کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ایران مصمم است که سطح روابط دوجانبه در تمامی عرصه‌ها را افزایش دهد.

روحانی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اجلاس کمیسیون بین دولتی 2 کشور که چند روز قبل در تهران برگزار شد، نتیجه آن را بیانگر انجام گام‌های مثبت و خوبی در روابط دوجانبه بین تهران و آستانه دانست.

رئیس جمهور ایران همچنین اظهار امیدواری کرد که در طول این سفر، طرفین درخصوص حذف برخی موانع موجود که مانع توسعه بیشتر روابط بین فی‌مابین 2 کشور شده به توافق برسند.

بر اساس این گزارش، در انتهای این دیدار با حضور رؤسای جمهور 2 کشور، 5 سند همکاری در راستای توسعه و تقویت مناسبات و همکاری‌های دوجانبه به امضاء‌ مقامات 2 طرف رسید.

اسناد مذکور شامل موافقتنامه قرنطینه دامی، موافقتنامه همکاری در زمینه کشتیرانی در دریای خزر، یادداشت تفاهم تسهیل سفرهای گردشگری متقابل، یادداشت تفاهم میان بانک مرکزی ایران و بانک ملی قزاقستان جهت حل و فصل مشکلات تجارت دوجانبه و یادداشت تفاهم همکاری در زمینه کار و تأمین اجتماعی می‌باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها