گروه تروریستی جبهه النصره که نام خود را به فتح الشام تغییر داده است، مسئولیت ترور آندره کارلوف سفیر فدراسیون روسیه در آنکارا را به عهده گرفت.
کد خبر: ۹۸۱۳۴۰
جبهه النصره مسئولیت ترور سفیر روسیه در ترکیه را به عهده گرفت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد که گروه تروریستی جبهه النصره در بیانیه مسئولیت ترور سفیر روسیه در ترکیه را به خود نسبت داد.

اعلام مسئولیت داشتن ترور سفیر روسیه در ترکیه از سوی جبهه النصره در حالی انجام می شود که ترکیه مدعی است این اقدام تروریستی توسط عوامل منتسب به فتح الله گولن انجام شده است.

آندره گنادی یوویچ کارلوف دوشنبه شب در حین بازدید از یک گالری عکس در آنکارا، از سوی مولود مرت آلتین تاش یک مامور پلیس ضد شورش ترکیه ترور شد و جان باخت.

وقوع این حمله در آستانه اجلاس سه جانبه وزرای خارجه ایران و ترکیه و روسیه در مسکو، به عنوان تلاش محافل مخالف حل بحران سیاسی سوریه ارزیابی شده بود.

مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در تماس تلفنی با جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت که ترکیه و روسیه فتح الله گولن را عامل این حمله تروریستی می دانند.

به رغم پذیرش مسئولیت ترور سفیر روسیه از سوی جبهه النصره و متهم شدن وابستگان فتح الله گولن به این اقدام از سوی دولت ترکیه، ائتلاف تروریستی جیش الفتح وابسته به القاعده که از سوی عربستان، قطر و ترکیه حمایت می شود نیز به نوبه خود در بیانیه ای مسئولیت ترور آندری کارلوف سفیر روسیه در آنکارا را به عهده گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
۰
۰
تكذیب شد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها