کمیسیون اروپا شرکت فیسبوک را به ارائه اطلاعات غلط و گمراه کننده پیرامون خرید واتس اپ در سال 2014 متهم کرده است. در آن زمان فیسبوک اعلام کرده بود که قادر نیست الگوریتم کارایی را برای تطبیق اکانت های واتس اپ و فیسبوک کاربران ارائه کند.
کد خبر: ۹۸۱۱۰۰
اتهام به فیسبوک برای نشر اطلاعات کذب در رابطه با واتس اپ

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، اتهام وارد شده پس از بررسی دقیق تغییرات انجام گرفته در سیاست های واتس اپ به وجود آمده است؛ پیرو این تغییرات کاربران قادرند تا اطلاعات شناسایی خود نظیر شماره تلفن را در اختیار فیسبوک قرار داده تا دوستان بیشتری را به آن ها پیشنهاد دهد.

به هر حال، این موضوع با ادعای پیشین فیسبوک در سال 2014 متناقض بوده و تغییرات ایجاد شده در خط مشی واتس اپ، راهی را برای ارتباط برقرار کردن بین اکانت های کاربران در اختیار زاکربرگ و کمپانی اش قرار می دهد.

«مارگارت وستاگر» عضو کمیسیون اروپا در این باره می گوید:

شرکت ها در زمان ادغام موظف هستند که اطلاعات دقیقی را منتشر کرده و تعهدات خود را جدی بگیرند. بررسی به موقع و مؤثر ادغام کمپانی ها بستگی به میزان دقت اطلاعاتی دارد که آن ها در اختیارمان قرار می دهند. در این مورد خاص، رأی اولیه کمیسیون اروپا از متهم بودن فیسبوک به در اختیار قرار دادن اطلاعات نادرست یا گمراه کننده خبر می هد. اکنون فیسبوک فرصت دارد تا توضیحات خود را ارائه دهد.

فیسبوک تا تاریخ 12 بهمن ماه فرصت دارد که به اتهامات وارد شده پاسخ دهد. اگر کمپانی مذکور پاسخ قانع کننده ای نداشته و یا رأی اولیه کمیسیون اروپا تصویب شود، باید منتظر باشد تا بر اساس قوانین اروپا با جریمه ای معادل با 1 درصد از درآمدش مواجه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها