رییس اتحادیه مشاورین املاک در گفت و گو با جام جم آنلاین:

کاهش 5 درصدی قیمت اجاره / کاهش چشمگیر معاملات در استانها

رییس اتحادیه مشاورین املاک گفت : در زمستان شاهد کاهش 5 درصدی در قیمت اجاره در سطح تهران هستیم .
کد خبر: ۹۸۱۰۳۷
کاهش 5 درصدی قیمت اجاره / کاهش چشمگیر معاملات در استانها

حسام عقبایی در گفت و گو با جام جم آنلاین افزود: در فصل زمستان به دلیل آنکه عرضه مسکن برای اجاره بیشتر از تقاضا است تعداد معاملات و قیمت آن با کاهش روبرو می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت معاملات مسکن اعم از اجاره و خرید و فروش در آذر ماه در سطح استان تهران و استانها چگونه بوده است اظهار داشت: معاملات اجاره در تهران در 28 روز اول آذر ماه 13 هزار و 265 قرارداد و معاملات خرید و فروش 11 هزار و 898 قرارداد بوده است که در مجموع رقمی در حدود 25 هزار و 463 قرار داد را دراین مدت نشان می دهد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نکرده است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اما از سوی دیگر معاملات انجام شده در استانها را نسبت به تهران کاهشی دانست و گفت : در کل کشور در 28 روز اول آذر ماه 42 هزار و 727 قرار داد اجاره و 40 هزار و 152 قرار داد خرید و فروش منعقد شده است که در مجموع 84 هزار و 219 قرار داد را شامل می شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است .

به گفته وی، در 28 رور آذرماه سال گذشته مجموع قرارداده های بسته شده در زمینه اجاره و خرید و فروش حدود 132 هزار و 676 قرار داد بوده است .

وی دلیل تفاوت روند معاملات در تهران و شهرستانها را به دلیل مراحل مختلف خروج از رکود دانست و گفت : معاملات نشان می دهد که خیز خروج از رکود در تهران برداشته شده است اما در استانها بعد از تهران اتقاق خواهد افتاد و پیش بینی می شود در استانها معاملات ا ز سال آینده از رکود خارج شود .

عقبایی همچنین درباره پیش‌بینی خود از بازار مسکن در سال 96 از حاکم شدن ثبات نسبی خبر داد و افزود: با توجه به در پیش بودن دو انتخابات مهم یعنی انتخابات ریاست‌ جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، قاعدتا در فروردین ماه و خردادماه سال آینده، بازار مسکن متاثر از این انتخابات خواهد بود لذا می‌توان پیش‌بینی کرد که تا پایان بهار 96 ما منتظر تحول یا افزایش قیمت مسکن نخواهیم بود ولی مطمئنا از ابتدای تابستان شاهد یک رونق نسبی در بازار مسکن خواهیم بود و این رونق به معنای افزایش قیمت نخواهد بود. تعبیر من بر این خواهد بود که اگر رشدی هم در این حوزه، با توجه به رشد معاملات مسکن در تابستان صورت بگیرد، حداکثر رشدی که برای قیمت مسکن شاهد هستیم، مطابق با نرخ رشد تورم خواهد بود که تصور می‌کنم در آن زمان هم شاهد تورم یک رقمی باشیم. بنابراین، جای دغدغه و نگرانی نسبت به گرانی مسکن برای مردم وجود نخواهد داشت.

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
۰
۰
ما كه تایستان خانه كرایه كردیم تو اوج گرانی
املاكی زمین خوار
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
شایعس باور نكن !!!
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
۰
۰
دلار كه گران میشه( 20 درصد گران شده) حتما همه چیز شامل اجاره و ملك هم گران خواهد شد....شك نكن.....اگر میخواهی خرید كنی این زمستان وقت خرید است.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها