رئیس پلیس راه هرمزگان:

کاهش تصادفات جاده‌ای در هرمزگان

رئیس پلیس‌راه هرمزگان از کاهش ۱۸درصدی تصادفات جاده‌ای طی هشت ماهه ابتدای امسال در هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۰۷۲۷
کاهش تصادفات جاده‌ای در هرمزگان

به گزارش جام جم آنلاین از بندرعباس، به نقل از پلیس هرمزگان، سرهنگ علی اسفندانی گفت: در هشت ماهه امسال تعداد قربانیان ۱۸ درصد و تعداد مجروحان نیز ۱۵ درصد کاهش یافت.

وی افزود: توجه نکردن به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی، واژگونی خودرو، استفاده از تلفن همراه و خوردن و آشامیدن هنگام رانندگی از مهم‌ترین عوامل تصادفات جاده‌ای است. حدود ۵۰ درصد حوادث جاده‌ای در استان به علت واژگونی خودرو است.

اسفندانی ادامه داد: ۲۸ درصد تصادف‌های جاده‌ای به علت رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی راکبان موتورسیکلت‌ها است که بیشتر در محور شرق استان و در شب رخ می‌دهد. در هیمن رابطه استفاده نکردن از چراغ و لباس‌های شبرنگ و کلاه ایمنی از مهم‌ترین عوامل تصادفات راکبان موتورسیکلت است.

رئیس پلیس‌ راه هرمزگان با بیان این که بیش از ۶۰درصد حوادث جاده‌ای در سی کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، تصریح کرد: در محور حاجی‌آباد به بندرعباس و بندرعباس به جاسک هم دوربین مداربسته نصب‌شده است و تا پایان سال ۸۰ دوربین در جاده‌های مواصلاتی استان نصب می‌شود.

به گفته سرهنگ اسفندانی، ارتقای فرهنگ ترافیک و افزایش آموزش در مدارس از مهم‌ترین برنامه‌های امسال پلیس راه برای ایمنی بیشتر مسافران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها