بارش برف و باران در پنج استان

سه محور مواصلاتی کشور مسدود شد

برخی مدارس استان کردستان و آذربایجان غربی به دلیل بارش برف و برودت هوا روز سه شنبه تعطیل اعلام شد.
کد خبر: ۹۸۰۵۴۳
تعطیلی برخی مدارس استان کردستان و آذربایجان غربی در روز سه شنبه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان گفت: به دلیل بارش برف و برودت هوا فردا (سه شنبه)مدارس نوبت صبح شهرستان های سقز، بانه و شهر زیویه تعطیل است.

علیرضا منتشلو دوشنبه شب افزود: به دلیل بارش شدید برف و لغزندگی معابر فردا سه شنبه 30 آذر نوبت صبح مراکز پیش دبستانی و مقطع ابتدایی شهری و روستایی در شهرهای سقز، بانه و زیویه تعطیل است.
وی از والدین خواست در این مدت که سطح خیابان ها و معابر لغزنده هستند هنگام خروج از منازل بیشتر از کودکان خود مواظب کرده و آنها را در مسیر همراهی کنند.
با ورود یک سامانه بارشی به غرب کشور بارش برف و کولاک از یکشنبه شب در مناطق مرکزی و غربی استان کردستان آغاز شده و همچنان تداوم دارد که در این مدت بیشترین میزان بارندگی مربوط به شهرستان مریوان با بیش از 30 سانتی متر بوده است.
به گفته مدیر راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان به دلیل بارش برف و کولاک راه ارتباطی 200 روستای استان بسته شده و تلاش ها برای بازگشایی راه های روستایی استان همچنان تداوم دارد.
در برخی از شهرستان های استان های همجوار از جمله آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی نیز به دلیل بارش برف و برودت هوا مدارس در نوبت صبح تعطیل اعلام شده است.

تعدادی ازمدارس هفت شهر جنوب آذربایجان غربی درنوبت صبح تعطیل است

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: به علت بارش برف و برودت هوا مدارس هفت شهرستان پیرانشهر، مهاباد، سردشت، نقده، بوکان، اشنویه و منطقه کشاورز شهرستان شاهین دژ به شرح زیر در نوبت صبح فردا (سه شنبه) تعطیل است.

مهدی محمدپور دوشنبه شب افزود: تمامی مقاطع تحصیلی مدارس روستایی و مدارس پیش دبستانی و مقطع ابتدایی شهری شهر بوکان فردا تعطیل است.
وی افزود: شهرستان شاهین دژ و منطقه کشاورز این شهرستان در تمامی مقاطع تحصیلی روستایی تعطیل و مدارس ابتدایی شهری با یک ساعت تاخیر برگزار می شود.
محمدپور ادامه داد: شهرستان تکاب در جنوبی ترین منطقه استان آذربایجان غربی نیز در تمام مقاطع تحصیلی روستایی تعطیل و مدارس شهری با یک ساعت تاخیر برگزار می شود.
وی گفت: مدارس پیش دبستانی و مقطع ابتدایی نوبت صبح شهرستان های سردشت، میاندوآب و مهاباد فردا تعطیل است.
آذربایجان غربی از هفته گذشته شاهد بارش پراکنده برف است و برودت هوا موجب یخ زدگی معابر عمومی و خیابان های بسیاری از شهرهای جنوب استان شده است.
در برخی مناطق جنوب استان آذربایجان غربی ارتفاع برف به بیش از 40 سانتی متر رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها