بررسی سامانه انتشار فیش حقوقی مدیران درگفتگوی جام جم آنلاین با نماینده مجلس:

دولت در شفاف سازی مالی خود" همکاری نمی کند"!

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موضوع فیش های نجومی گفت: کجای این دریافتها، با تعالیم اسلام، قانون ، منویات امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری سازگار است ؟ تعجب می کنم که چطور مقامات مافوق از این پدیده خبر نداشتند ؛ البته با دفاعی که از این پرداخت ها می شود ، ظاهراً خبر داشتند و به این پرداخت ها هم راضی بودند!
کد خبر: ۹۸۰۴۲۶
ظاهراً مقامات مافوق به پرداخت های نجومی راضی بودند!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، آیت الله احمد جنتی در آئین افتتاح مسجد حضرت امام سجاد(ع) در محله صادقیه تهران با نکوداشت هفته وحدت و تبریک میلاد با سعادت پیامبر بزرگ اسلام(ص) و حضرت امام صادق (ع) تصریح کرد : دنیاگرائی، اشرافیت طلبی ، ترجیح دادن فرزندان بر قانون و حاکمیت پول بر مناسبات سبب شده است که بازهم فرهنگ غرب در کشور رخنه کند تا جایی که برخی جرأت می کنند از صندوق ذخیره فرهنگیان یعنی از جیب معلمان هزاران میلیارد تومان، پول بالا بکشند.

وی همچنین با ابراز تأسف از موضوع فیش های نجومی تصریح کرد: مسأله صنار و سه شاهی نیست ؛ ظاهراً حقوق های 50 میلیونی فقط پرداخت های رسمی است و برخی افراد به طور غیر رسمی در قالب وام یا پاداش، دریافتهای کلان بسیاری داشته اند و اکنون هم متأسفانه برخی توجیه می کنند که این پرداخت ها غیر قانونی نبوده است!

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اظهار تعجب از بی اطلاعی نهادهای نظارتی از این پدیده اظهار داشت : آیا باید این قدر درباره پرداخت های نابجا سکوت بشود تا داد مردم بلند بشود؟ آیا با وجود اعتراض مردم ، نباید حاضر به جبران باشند و بازهم باید توجیه کنند؟

وی با ابراز تأسف از قانونی خواندن حقوق های نجومی گفت: کدام قانون اجازه داده از جیب مردم محروم ، بیکار و گاه حتی گرسنه ، حقوق های این چنینی بردارند؟ اگر خلاف قانون پرداخت شده که خیانت به مردم و ظلم مضاعف هم است.

آیت الله جنتی دنیا گرائی مقامات را منشأ پرهیز آنان از مقاومت در برابر دشمنان دانست و تصریح کرد: آیا مقام مسئول با اشرافیت گرائی می تواند مقابل آمریکا ، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی مجنون بایستد ؟

رئیس مجلس خبرگان رهبری، ایستادگی حضرت امام خمینی(ره) در برابر دشمنان اسلام را ناشی از وارستگی و پرهیز از دنیازدگی دانست و افزود: امام بزرگوار، مرد خدا بود و با اتکای به خداوند متعال می فرمود: مسلمانان جهان با همراهی نظام جمهوری اسلامی ایران عزم خود را جزم کنند تا دندان های آمریکا را در دهانش خرد کنند.

وی گفت : متأسفانه ما نه فقط حضرت پیامبر اعظم(ص) و حضرت امام صادق (ع) را نشناختیم بلکه باید اعتراف کنیم که شناخت ما از حضرت امام خمینی(ره) نیز اندک است؛ اگر به اجرای اسلام ناب و حرکت در مسیر آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی، باور داشته باشیم قسط و عدل در جامعه محقق می شود و استکبار جهانی به زانو در می آید.

آیت الله جنتی با تاکید بر لزوم توجه به رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) ، جمله کوتاه " ما می توانیم" را یکی از این رهنمودها دانست که در دنیا قدرت آفرین شده است و افزود: امروز "حلب" با همین شعار آزاد شد و نشان داد با باور به همین جمله می توانیم در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی مقاومت کنیم و پیروز شویم.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: باید شعار "ما می توانیم" در سقف آسمان کشورمان باشد تا اقتصاد ، تولید و اشتغال رونق بگیرد اما مشکل اینجاست که برخی مسئولان ما به آن باور ندارند به نحوی که گاه حتی «ما می‌توانیم» و «اقتصاد مقاومتی» را به زبان می آورند اما به آن باور ندارند.

آیت الله جنتی با تبیین آثار آزادی حلب گفت : باید آزادی حلب را واقعاً جشن گرفت زیرا تیر آزادی حلب ، اکنون به قلب آمریکا و رژیم صهیونیستی اصابت کرده است و شکست ایادی شیطان بزرگ در حلب به معنی شکست رژیم اشغالگر قدس و عربستان سعودی است.

وی همچنین با ابراز تأسف از حمایت های آل سعود از گروههای تکفیری گفت: این رژیم با نفت مردم محروم عربستان ، گروه های دیوانه‌ای را به سوریه و عراق گسیل کرده است که به صغیر و کبیر رحم نکردند اما خداوند متعال خواست که رزمندگان اسلام که فرزندان امام خمینی(ره) و رهبر عزیز ما هستند با تکیه بر شعار ما می توانیم پیروز شوند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین توجه بیشتر مردم و مسئولان به بازماندگان شهدای مدافع حرم را خواستار شد و افزود: این شهدا، ابوذرها، عمارها، میثم تمارهای امروزند و وظیفه همه است که به احوال خانواده این شهدا توجه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جانباز و بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
۰
۰
آقای روحانی بر دانستن حقوق شهروندی تاكید می كنداگر راست می گوید به مردم بگوید كه چقدر اموال دارد و چگونه انها را بدست آورده است و چقدر حقوق می گیرد و همچنین دارایی های وزراء و مدیران خود را نیز بیان كند و همچنین حقوق آنها در ماه چقدر است؟ تا مردم به عنوان حقوق شهروندی بدانند و دانستن حق مردم است.بنظر مردم دولت به فكر معیشت مردم نیست و فقط به فكر جیب مدیران و وزرائ خود است.

نیازمندی ها