لاریجانی در همایش شوراها :

قانون اساسی نیازمند اصلاح است

رئیس جمهور در همایش قانون اساسی و حقوق ملت گفت: هیچ‌کس از قانون مستثنی نیست و همه باید در چارچوب قانون حرکت کنیم.
کد خبر: ۹۸۰۲۳۲
روحانی: همه باید در چارچوب قانون حرکت کنیم

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، حسن روحانی در این مراسم با اشاره به مجاهدت ها و فداکاری ها برای تدوین قانون اساسی در کشورمان گفت: در اجرای قانون، فرد و گروه و حزب و جناح نداریم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: هم اکنون رشد اقتصادی 7.4 درصدی را شاهدیم و من در ابتدای این دولت وعده من نجات اقتصاد کشور از سراشیبی سقوط بود و وعده دادم که سانتریفیوژ می چرخد و کارخانه ها هم به حرکت خود ادامه می دهد.

وی گفت: از تابستان امسال در مقایسه با تابستان پارسال شاهد اشتغال بیش از 700 هزار نفر در کشور هستیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال بیش از 500 هزار کارخانه با تسهیلات بانکی بیش از 11 هزار میلیارد تومان فعال شده‌اند و چرخ کارخانه‌ها به حرکت در آمده است.

اقای روحانی گفت: سانترفیوژها که IR1 آن فقط در حال حرکت بود، امروز IR8 آن هم به حرکت در آمده است علاوه برآن فرمان شروع پیش‌ران هسته‌ای به عنوان یک حرکت بزرگ از طرف رئیس جمهور صادر شده است و دیروز به رئیس آژانس اعلام کردم که در ساخت آن باید به ایران کمک کنند.

هیچ کس از قانون مستثنا نیست

رییس جمهور گفت: هیچ کس از قانون مستثنا نیست و همه باید در چارچوب قانون حرکت کنیم.

وی در همایش قانون اساسی و حقوق ملت در سخنانی افزود : تمام اتباع کشور در اجرای قانون مساوی هستند و این اصل صریح قانون اساسی است.

روحانی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم کشور و حکومت قانون داشته باشیم هیچکس، هیچ نهاد، هیچ فرد، هیچ گروه، هیچ حزب و هیچ رسانه ای نباید حاشیه امنیتی داشته باشد.

وی گفت: قانون چیزی جز تساوی مردم در برابر خطابات عام قانونی نیست، استثنا و نورچشمی در قانون نداریم و فرد و گروه وابسته و پیوسته به اینجا و آنجا هم نداریم.در انقلاب اسلامی به دنبال حکومت عدل نبوی و علوی بوده و هستیم.

تا تبعیض، فساد و گردن کشی هست، انقلاب تمام نشده است

رئیس جمهورگفت: انقلاب اسلامی تمام نشده است زیرا اگر تمام شده بود امروز شرایط بهتری را در همه قوای حاکم در این سرزمین می دیدیم.

روحانی در ادامه سخنان خود در همایش قانون اساسی و حقوق ملت افزود: ما قضاوتی همچون قضاوت مولایمان امیرالمومنین (ع) می خواستیم و می خواهیم.

وی با بیان اینکه مردم ما این راه را ادامه خواهند داد اظهار داشت:من می پذیرم و درست است، انقلاب اسلامی تمام نشده است زیرا اگر تمام شده بود امروز شرایط بهتری در همه قوای حاکم در این سرزمین می دیدیم.

رئیس دولت تدبیر و امید تاکید کرد: تا تبعیض، فساد و گردن کشی هست، انقلاب تمام نشده است.

رئیس جمهور با ابراز امیدواری برای اینکه به روزی برسیم که شاهد مدینه پیغمبر و حکومت عدل اسلام در سراسر این سرزمین باشیم تصریح کرد: یکی از وعده های من به ملت بزرگ ایران، تدوین منشور حقوق شهروندی بود، البته وعده های دیگری نیز داده بودیم که تا آخرین روز مسئولیتم تا برپایی همه آن وعده ها خواهم ایستاد.من در مورد حقوق جوانان، حقوق بانوان وعده داده و پای وعده خود نیز ایستاده ام.من برای حقوق اقلیت های دینی، مذهبی و اقوام نیز وعده داده و پای وعده های خود ایستاده ام.

روحانی در ادامه با اشاره به وعده خود برای بهبود اوضاع اقتصاد کشور گفت: من به مردم وعده داده بودم که اقتصاد ایران را نجات خواهم داد، نجات اقتصاد ایران یکی از وعده های من به ملت ایران بود و امروز در آخرین سال دولت یازدهم خوشحالم که مردم هم شاهد تورم تک رقمی و هم شاهد رشد اقتصادی شش ماهه اول امسال نسبت به شش ماهه سال گذشته با رشد 7.4 درصد هستند.

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: تابستان امسال در مقایسه با تابستان سال گذشته نیز شاهد اشتغال خالص بیش از 700 هزار نفر در کشور هستیم.

وی تصریح کرد: اگر معیار اقتصاد ما تورم، رکود و بیکاری باشد و این موضوع را به عنوان مهم ترین مسئله و سپس سرمایه گذاری خارجی، رشد اقتصادی و توازن در رشد صادرات، واردات، بخش کشاورزی و حرکت در مسیر خودکفایی به ویژه تولید گندم را موضوعات مهم بدانیم، امروز اقتصاد ما نسبت به سال 91 یعنی سالی که رشد اقتصادی ما منفی 6.8 درصد بود و همچنین اوایل سال 92 که تورم 45 درصد بود و پنج ساله 85 و سال های بعد تا تابستان 90 و 91 که در این سال ها تقریبا اشتغال خالص ما صفر بود، وعده من نجات اقتصاد کشور از سراشیبی سقوط بود.

رئیس جمهور افزود: همچنین وعده من به مردم این بود که سانتریفیوژ می چرخد و کارخانه ها نیز به حرکت خود ادامه خواهند داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها