محققان دریافتند؛

مسکن کر می کند

محققان دریافته اند طول مدت استفاده از داروهای مُسکن نظیر ایبوپروفن یا استامینوفن با افزایش ریسک کاهش شنوایی و ناشنوایی مرتبط است.
کد خبر: ۹۸۰۱۹۲
مسکن کر می کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر،‌ محققان بیمارستان زنان و بریگام آمریکا دریافته اند که بین استفاده از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDS) یا استامینوفن با کاهش شنوایی ارتباط وجود دارد اگرچه هنوز مکانیسم دقیق این موضوع مشخص نیست.

گری کورهان، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «کاهش شنوایی تاثیر عمیقی بر کیفیت زندگی خواهد داشت. یافتن فاکتورهای پرخطر قابل اصلاح به شناسایی شیوه های کاهش این خطرات قبل از شروع کاهش شنوایی کمک کرده و روند پیشرفت این مشکل را کُند می کند.»

تیم تحقیق داده های بیش از ۵۴ هزار زن بین رده سنی ۴۸ تا ۷۳ سال را بررسی کردند. محققان اطلاعات مربوط به استفاده از استامینوفن، ایبوپروفن و آسپرین و همچنین میزان کاهش شنوایی این افراد را براساس گزارش خود افراد بررسی کردند.

محققان دریافتند مصرف طولانی مدت ایبوپروفن یا استامینوفن با ریسک بالای کاهش شنوایی مرتبط است. محققان در این مطالعه رابطه قابل توجهی بین مصرف آسپرین و کاهش شنوایی مشاهده نکردند.

به گفته محققان، در حدود ۵.۵ درصد از کاهش شنوایی در این زنان ناشی از مصرف ایبوپروفن یا استامینوفن بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها