جمعی از سرمایه گذاران کشور هلند ضمن بازدید از پروژه های سرمایه گذاری و طرح های توسعه ای منطقه آزاد انزلی ،در خصوص احداث کارخانه کشتی سازی (شیپ یارد) درمجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی اعلام آمادگی کردند.
کد خبر: ۹۷۹۷۸۵
کشتی‌سازی هلند در بزرگترین مجتمع بندری شمال

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از گیلان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نقش این منطقه را در مبادلات تجاری منطقه و موقعیت آن در مسیر کریدور شمال-جنوب را به جهت دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه،کراسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، اتصال به شبکه بزرگراهی کشور و وصل شدن این منطقه در آینده نزدیک به خطوط ریلی مهم ارزیابی کرد.

رضا مسرور گفت:با توجه به بازار ایران و مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه خزر از قبیل روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان در بازار جهانی و سهم ناچیز کشور از این مبادلات، با راه اندازی مجتمع بندری کاسپین این میزان افزایش خواهد یافت.

وی با تشریح نقش کریدور شمال - جنوب و قرار گرفتن این منطقه در مسیر این کریدور افزود: ترانزیت کالا از طریق این کریدور نسبت به مسیر کانال سوئز کاهش 40 درصدی زمان حمل و نقل و صرفه‌جویی 30 درصدی از نظر هزینه را بهمراه دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیگر مسیر تجاری مهمی که از این منطقه آزاد عبور می کند را کریدور جاده ابریشم (Silk Road) عنوان کرد که از اروم چی چین آغاز شده و از طریق مسیر دریایی بندر اکتائو به بندر انزلی رسیده و سپس به اروپا متصل میشود.

مسرور افزود: مجتمع بندری کاسپین به عنوان بزرگترین مجتمع بندری خزر با 22 پست اسکله و توان تخلیه و بارگیری 15 میلیون تن در این منطقه در حال ساخت و تکمیل است و هم اکنون پنج پست اسکله تخصصی از سوی بخش خصوصی و سازمان در حال ساخت می باشد و تا پایان سال جاری دو پست اسکله با حضور رئیس جمهور محترم مورد بهره برداری قرار می گیرد.

همچنین مدیر اجرایی شرکت سرمایه گذاری هلندی نیز ضمن تشریح عملکرد شرکت متبوع خود اعلام کرد: تسهیلات و مشوق‌های منطقه آزاد انزلی در زمینه سرمایه گذاری خارجی از دلایل اصلی این شرکت برای حضور در این منطقه است و با مذاکرات اولیه انجام شده با معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی و انجام مطالعات اولیه برای احداث شیپ یارد در این منطقه حضور پیدا کرده ایم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های قانونی منطقه و موقعیت استراتژیک بندرکاسپین در دریای خزر، این شرکت علاقمندی خود را برای سرمایه گذاری و احداث کارخانه کشتی سازی (شیپ یارد) در مجتمع بندری کاسپین اعلام می‌نماید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها