مدیر شبکه مستند سیما ازانعقاد تفاهم‌نامه با ستاد فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه آثار برگزیده و برتر بخش مستند جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت از شبکه مستند پخش می‌شود و این شبکه پوشش مناسبی را برای رخدادهای جشنواره ایجاد می کند.
کد خبر: ۹۷۹۷۵۲
پخش آثار برگزیده جشنواره ایران ساخت از شبکه مستند

​به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره «ایران ساخت»، سید سلیم غفوری درباره حمایت از محصولات با کیفیت ساخت داخل اظهار کرد: مصرف کالای ایرانی باعث رونق فضای کسب و کار در کشور می‌شود اما از گذشته تبلیغات منفی همچون پایین بودن سطح کیفیت کالای تولید داخل و تبلیغات قوی و گسترده محصولات خارجی از سوی دیگر باعث شده مصرف کالای ایرانی با اقبال خوبی مواجه نشود و مردم احساس می کنند مصرف برندهای خارجی نشان دهنده در اختیار داشتن کالای بهتر است.

وی ادامه داد: تغییر این شرایط مستلزم تبلیغات و اطلاع رسانی قوی برای کالاهای با کیفیت ساخت داخل است تا از این طریق برند و کالای شاخص در ذهن مردم به وجود آید و مردم متوجه شوند مصرف این محصولات به چرخه تولید در کشور، اشتغالزایی و زندگی خود مردم کمک می کند و از این نظر نقش جشنواره ایران ساخت مهم است.

غفوری با اشاره به اینکه مصرف کالای با کیفیت ساخت داخل راهی برای عبور از بحران بیکاری در کشور است گفت: اگر مردم به جای کالای خارجی از کالای با همان کیفیت اما ساخت داخل استفاده کنند ثمرات آن در نهایت به خود خانواده ها می رسد و این فرهنگسازی با فعالیت رسانه ای انجام می شود.

مدیر شبکه مستند سیما با بیان اینکه تولید کنندگان نیز باید هزینه تبلیغات و معرفی محصولات خود را متقبل شوند ابراز کرد: در بین مردم باید اطلاع رسانی مناسبی از معرفی کالاهای ساخت داخل انجام شود و از پتانسیل فضای شهری، صدا و سیما و تولید آثار کوتاه و معرفی در فضای مجازی برای این منظور استفاده کرد و در این راستا تولیدکنندگان هزینه های معرفی کالا را پذیرفته و بخشی از هزینه تولید کالا را هزینه معرفی کالا در نظر گیرند.

غفوری نقش رسانه ها را فرهنگسازی مصرف کالای ایرانی به شکل عمومی دانست و عنوان کرد: چند سالی است که بحث حمایت از تولیدات ساخت داخل در کشور به صورت جدی در حال پیگیری است در این مدت آثار مستند در این زمینه تولید شده که سطح کیفی متفاوتی دارند.

وی دباره برگزاری جشنواره «ایران ساخت» بیان کرد: ایران ساخت اقدامی موثر در راستای فرهنگسازی مصرف کالای ایرانی به شکل عمومی است و با توجه به موضوع جشنواره تولید کنندگان را تشویق به تولید محصولات با کیفیت می کند.

مدیر شبکه مستند سیما همچنین درباره انعقاد تفاهم نامه با ستاد فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که بین شبکه مستند سیما و این ستاد به امضاء رسید آثار برگزیده و برتر بخش مستند جشنواره ایران ساخت از شبکه مستند پخش می‌شود و این شبکه پوشش مناسبی را برای رخدادهای جشنواره ایجاد می کند.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها