هنگامی که نوزاد گریه می کند اولین چیزی که سعی می کنید با استفاده از آن او را آرام کنید پستانک است اما این وسیله بیشتر از منفعت دارای ضرر و آسیب است.
کد خبر: ۹۷۹۷۰۰
سرطان و اوتیسم در کمین این نوزادان است!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، کارشناسان به تازگی دریافتند که در دندانی و پستانک کودکان مواد پلاستیکی سمی در اکثر برندها وجود دارد که می تواند باعث ابتلای آنها به بیماری هایی چون اوتیسم، دیابت و سرطان شود.


محققان اعتقاد دارند مواد پلاستیکی داخل دندانی و پستانک باعث اختلالات هورمونی در بدن نوزاد و ابتلای او به انواع بیماری های مزمن می شود.


متخصصان انجمن شیمی ایالات متحده با آزمایش بر روی پستانک ها و انواع دندانی ها از برندهای مختلف و مشهور جهانی در 100درصد آنها مواد پلاستیکی و شیمیایی سمی و خطرناک را کشف کرده اند که این مواد در سایر صنایع از جمله بطری های آب معدنی و ظروف یکبار مصرف به کار می رود و اکنون تلاش های جهانی برای متوقف کردن ساخت مصنوعات پلاستیکی با این مواد اولیه در حال اجرا است.


از جمله مواد سمی که کارشناسان در پستانک و دندانی پیدا کردند می توان BPA، BPSو BPF را نام برد که جزو مواد خطرناک برای سلامت بدن انسان طبقه بندی شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها