سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل:

تروریست ها در برابر اراده ملتها درمانده اند

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: نیروهای تروریست و افراط گرا هر قدر هم که خشونت و بیرحمی به کار گیرند، در برابر اراده ملتها زبون و درمانده اند.
کد خبر: ۹۷۹۳۱۸
تروریست ها در برابر اراده ملتها درمانده اند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، غلامعلی خوشرو سفیر در جلسه مجمع عمومی این سازمان که با موضوع فرهنگ صلح برگزار شد، فرهنگ صلح را قلب فعالیت های این سازمان دانست و گفت: در شرایط کنونی، فرهنگ صلح به لحاظ ضرورت و فوریت در راس موضوعات سازمان ملل متحد قرار دارد.

خوشرو، صلح را در عین ارزشمند بودن، شکننده دانست و از عواملی چون اشغالگری، تجاوز، تروریسم، افراطی گری خشن، بیگانه هراسی و اسلام ستیزی، نابردباری، بی عدالتی، رقابت های سیاسی، سلاح های کشتار جمعی بویژه سلاح های هسته ای، فقر، بی عدالتی، توسعه نیافتگی و کم توسعه یافتگی، بحران آب و سایر منابع و تغییرات اقلیمی به عنوان برخی از تهدیداتی نام برد که به شیوه های گوناگون و در سطوح مختلف صلح را تهدید می کنند.

سفیر کشورمان وقایع جاری در گوشه و کنار جهان، از جمله وضعیت فلسطین اشغالی، یمن، سوریه، عراق و لیبی را نشان دهنده ناکامی در ایجاد جهانی صلح آمیز دانست، ولی در عین حال یادآور شد که امید به فردایی بهتر برای انسانها در قلب فرهنگ صلح جای دارد.

خوشرو افزود: فجایع قرن گذشته اهمیت ارزش هایی چون تکثر، بردباری، حقوق بشر، همزیستی و گفتگو بین فرهنگ ها را به ما آموخته است.

نماینده دائم کشورمان با اشاره به شکست های اخیر گروههای تروریستی همچون داعش و جبهة النصرة در سوریه و عراق اظهار داشت که نیروهای تروریست و افراط گرا هر قدر هم که خشونت و بیرحمی به کار گیرند، در برابر اراده ملتها زبون و درمانده اند.

وی تاکید کرد:صلح فراتر از نبود جنگ است و برای شکوفا شدن صلح، جامعه جهانی باید با رویکردهای نفرت آمیز وخشونت پرداز مقابله کند.

خوشرو کسانی را که ریشه هویت خود را در تکفیر و طرد دیگران قرار میدهند ذاتا مخالف مدارا و صلح دانست.

وی با اشاره به آگاهی جهان از مراکزی که نیروهای تروریست را تغذیه فکری می کند، خواستار برخورد قاطع با این فرقه گرایی های نفرت افکن شد و از قدرتهای جهانی خواست تا از مداخله گرایی و سلطه فرهنگی و نظامی بر جهان دست بردارند.

سفیر کشورمان در پایان با اشاره به ارائه ایده «جهانی علیه خشونت و افراطی گری» از جانب جمهوری اسلامی ایران، از کلیه دولتها و نهادهای صلح طلب جهان خواست تا برای تحقق ایده صلح با هم متحد شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها