کاخ سفید در بیانیه ای با این ادعا که تمدید «ایسا» کاملاً با تعهدات آمریکا در برجام سازگار است، نوشت: دولت آمریکا از تمامی اختیارات لازم برای چشم پوشی از تحریم‌ های مربوطه استفاده می کند.
کد خبر: ۹۷۹۲۳۸
تمدید «ایسا» غیر ضروری بود اما نقض برجام نیست

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، پایگاه اطلاع رسانی کاخ سفید با انتشار بیانیه ای به ارائه توجیهات خود درباره تمدید لایحه تحریم‌ های ضد ایرانی بدون امضای «باراک اوباما» رئیس‌ جمهور آمریکا و قانونی شدن آن (ایسا) پرداخت.

در بیانیه صادره توسط کاخ سفید در این باره آمده است: دولت کنونی آمریکا به وضوح اعلام می‌ کند که تمدید قانون تحریم‌های ایران (ISA)، هرچند که غیرضروری بود، کاملاً با تعهدات ما در توافق هسته ای جامع سال گذشته (برجام) سازگار است.

در ادامه این بیانیه آمده است: بر اساس این موضعِ قدیمی، تمدید قانون تحریم‌ های ایران بدون امضای رئیس‌ جمهور به قانون تبدیل شد. حصول اطمینان از ادامه اجرای برجام، هدف راهبردی آمریکا، همپیمانان و ۴ شریک ما است.

کاخ سفید در این بیانیه با تکرار مواضع نخ نمای گذشته مدعی شده است: برجام کشور ما و تمام جهان را با راستی آزمائیِ این موضوع که ایران نمی‌تواند به تولید سلاح هسته‌ای مبادرت نماید، ایمن تر خواهد نمود.

این بیانیه می افزاید: دولت آمریکا از تمامی اختیارات لازم برای چشم پوشی از تحریم‌ های مربوطه استفاده کرده و کماکان نیز از اختیارات خود برای اجرای تحریم‌ هایی که خارج از حوزه توافقی در برجام است، استفاده می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
۰
۰
برید بمیرید عوضی ها
Mehdi
Germany
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
۰
۰
سیاستمداران ما هیچ وقت یاد نمی گیرند كه روی پای خودشان باشند ؟

نیازمندی ها