چهارمین قسمت ویژه برنامه نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها با عنوان «هدهد 19»، شب گذشته از شبکه شما پخش شد.
کد خبر: ۹۷۸۸۲۱
جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها مثابه سیمرغ است

به گزارش جام جم آنلاین برنامه «هدهد 19» ویژه جشنواره نوزدهم، که اجرای آن را محمود گبرلو برعهده دارد به مدت 14 شب، هر شب ساعت 21 و به مدت 75 دقیقه به‌صورت زنده از شبکه شما پخش می‌شود.

در ابتدای این برنامه تاجبخش فنائیان عضو شورای عالی سیاستگذاری جشنواره به کشف استعداد در مراکز استان ها اشاره کرد و گفت: برای استعدادیابی ابتدا باید دنبال هدف بود و بعد استعدادهای عرصه تلویزیون و سیمای استانها شناسایی و برای رشد آنها تلاش کرد.

وی با بیان اینکه ساخت آثار مخاطب پسند به حمایت مادی و معنوی نیاز دارد ادامه داد: صرفا نباید دنبال استعدادهای جوان باشیم بلکه باید قدر استعدادهای کشف شده از گذشته را بدانیم و سپس برای پر کردن نیازهای امروز و فردا به استعدادهای جوان پرداخت.

در ادامه این برنامه گفتگو محور، شهرام گیل آبادی یکی دیگر از اعضای شورای عالی سیاستگذاری جشنواره افزود: جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها مثابه سیمرغ است. استان های مختلف در کنار یکدیگر قرار می گیرند و سیمرغ باشکوهی را ایجاد می کنند.

وی افزود: اگر شبکه های استانی را درست بشناسیم تنوع، تکثر، زیبایی های نهفته در کشور و زیبایی های استانی در آنها شکوفا می شود. فعال کردن استان ها باعث باشکوه و پرشور شدن شبکه های ملی می شود باید دست روی شانه استان ها بگذاریم و بلند شویم.

گیل آبادی با اشاره به اینکه در برنامه های استانی صداقت جاری است گفت: عدم حرفه ای زدگی، نداشتن رقابت کاذب، داشتن بن مایه بکر و صادق ایرانی عوامل جذاب شدن برنامه های استانی است.

محمدرضا ورزی نویسنده و کارگردان به عنوان یکی دیگر از میهمانان برنامه در ادامه افزود: اگر مراکز استانها روی نسل جوان سرمایه گذاری کنند می توان شاهد برنامه های موفق و پرمخاطب بود.

وی گفت: برخی تنگناهای مالی خلاقیت ایجاد می کند و اگر به جوانان اعتماد شود خروجی مناسبی برای تلویزیون و سینما به همراه خواهد داشت.

این کارگردان به حمایت از هنرمندان اشاره کرد و توضیح داد: هنرمندانی که در جشنواره آثارشان برگزیده می شود باید در شبکه های مختلف سیما مورد حمایت قرار گیرند و به آنها اجازه آزمون و خطا داده و تنها به اهدای جایزه اکتفا نشود این مجوزها موجب شکوفا شدن آنها می شود.

گفتنی است؛ برنامه هدهد 19 از قسمت هفتم، از مرکز اهواز پخش خواهد شد و تهیه کنندگی این برنامه را قاسم خدایاری بر عهده دارد.

نوزدهمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما از 30 آذر تا 2 دی ماه در شهر اهواز استان خوزستان برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها