حملات سایبری به زیرساخت های بانکی در کشورهای سراسر جهان یکی از جدیدترین تهدیدهاییست که بازارهای بین المللی را به خود مشغول کرده است.
کد خبر: ۹۷۸۸۱۲
سوییفت از راهکارهای جدید هکرها برای سرقت اطلاعات بانکی مشتریان خبر داد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از سخت افزار مگ، در هفته های گذشته گزارشاتی از جمله دستبرد هکرهای اینترنتی به بانک های روسی و اندونزیایی منتشر شده که نشان می دهد ضعف در این ساختارها در کنار افزایش توانایی های هکرها در حال ایجاد شرایط بحرانی برای بانک های بسیاری از کشورهای جهان است. همین اتفاقات باعث شده سازمان بین المللی سوییفت (جامعه ارتباطات مالی بین المللی بانکی) در نامه ای از تهدیدهای جدید و گسترده به بانک ها خبر دهد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این نامه که توسط رویترز پوشش داده شده، سوییفت عقیده دارد تهدید بر روی سیستم بانکی بین المللی مدوام، سازگار شونده و بسیار دقیق است و به نظر نمی رسد بتوان در کوتاه مدت راه حلی برای ریشه کن کردن آن به دست آورد. از سال گذشته تا کنون چندین مورد سرقت گسترده بانکی گزارش شده و حالا سوییفت مشخص کرده است که هکرها به راهکارهای جدیدی برای دور زدن سیستم های امنیتی بانک ها دست پیدا کرده اند. با این حال این سازمان از ارائه اطلاعات تکمیلی درباره این روش های جدید خودداری کرده و به ذکر این نکته بسنده کرده است که هکرها با همکاری اعضایی از داخل خود سیستم بانکی برخی کشورها در حال دسترسی به اطلاعات محرمانه هستند. با وجود همه این مشکلات، متخصصین سوییفت عنوان کرده اند که همکاری بین بانکی منجر به کشف بیش از 80 درصد از این حملات پیش از به سرقت رفتن پول های مشتریان شده و حتی پیش از آغاز حملات، گزارش های کارکنان امنیتی بانک ها آنها را از وجود تهدید در سیستم بانکی آگاه کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها