«هدهد 19» ویژه برنامه نوزدهمین دوره جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها شامگاه گذشته با اجرای محمود گبرلو پخش شد و به موضوعات جشنواره پرداخت.
کد خبر: ۹۷۸۴۰۷
رویکرد پیش رو در سازمان صداوسیما فعال کردن استان ها است

به گزارش جام جم آنلاین برنامه هدهد 19 ویژه جشنواره نوزدهم، به مدت 14 شب، هر شب ساعت 21 و به مدت 75 دقیقه به‌صورت زنده از شبکه شما پخش می‌شود.

در ابتدای برنامه حجت الاسلام و المسلمین مجید ناصری نژاد رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان به عملکرد مناسب استان اشاره کرد و گفت: استان خوزستان رویکرد بسیار خوبی داشته و ارتباط قابل قبولی با مردم و مسئولین و ... دارد.

وی ادامه دارد: در صداوسیمای استان خوزستان قشر جوان بیشتر فعال هستند و علیرغم برخی از کمبودها و محدودیت ها برنامه های جذاب و مخاطب پسندی را تهیه می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ناصری نژاد با بیان اینکه فطرت انسان گرایش به دین و تشیع دارد توضیح داد: مردم به اهل بیت بخصوص امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) بسیار علاقه مند هستند دین اسلام ضد خشونت است مانند ضمانت امام رضا(ع) برای آهو یا رسیدگی امام علی(ع) به یتیمان که می توان با زبان هنر به این موضوعات پرداخت.



رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان ادامه داد: رویکرد پیش رو در سازمان صداوسیما فعال کردن استان ها است و تا حد امکان از توان و ظرفیت آنها بهره گرفته که این نگاه و توجه بسیار مطلوب است.

وی با تاکید بر اینکه بهترین راه تولید برنامه های مخاطب پسند توجه به توانمندی استانهاست افزود: هر استان زبان و فرهنگ مخاطبش را بهتر درک می کند با یک برنامه نمی توان مخاطبان کل کشور را راضی کرد؛ خوزستان 18 نماینده دارد که با تمام امکانات هنر و هنرمند را حمایت می کنند.

حسن عابدینی عضو کمیسیون خبر جشنواره در بخش دیگر به وضعیت خبر در استانها اشاره کرد و گفت: تلویزیون بیشتر با خبر شناخته شده چراکه این رسانه می تواند روی تصمیم گیرندگان تاثیرگذار باشد. 33 مرکز استان وجود دارد که هرکدام 3 بخش خبری مجزا دارند و تاکنون سعی شده دوره های آموزشی متعدد و کارورزی برای علاقمندان و خبرنگاران برگزار شود.

وی با بیان اینکه در استانها به دلیل محدودیت نیرو خبرنگار چند مهارت دارد، بیان کرد: در خبر باید 3 ویژگی دانش برقراری ارتباط با مخاطب، فن استفاده از تجهیز پیام و هنر زیبایی شناسی تصویری وجود داشته باشد اگر این 3 مورد در خبر لحاظ شود می توان شاهد خبرنگاری حرفه ای بود.



سپس مرتضی امیری اسفندقه عضو کمیسیون موسیقی جشنواره در بخش پایانی برنامه به تشکر از مسئولین برگزاری این جشنواره بعد از 2 سال پرداخت و گفت: آثار قابل قبولی در جشنواره حضور دارند و در حوزه شعر به لهجه های مختلفی پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه حافظ در اشعار خود به لهجه و گویش شیرازی پرداخته است، ادامه داد: پشت هر واژه یک فکر قرار دارد و هر شعر منطقه ای معرف روحیات و فرهنگ آن منطقه است.

گفتنی است؛ برنامه «هدهد 19» از قسمت هفتم، از مرکز اهواز پخش خواهد شد و تهیه کنندگی این برنامه را قاسم خدایاری بر عهده دارد.

نوزدهمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما از 30 آذر تا 2 دی ماه در شهر اهواز استان خوزستان برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها