دیروز نمایندگی رسمی شرکت میتسوبیشی موتورز در ایران، طی مراسمی از میتسوبیشی ASX جدید رونمایی کرد.
کد خبر: ۹۷۷۹۶۸
میتسوبیشی ASX 2017 در تهران رونمایی شد +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از دنده 6 ، این کراس اوور ژاپنی که در واقع نسخه فیس لیفت شده مدل قبلی به حساب می آید، در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی شد. این بار دومی است که ASX در مدت این 7 سال فیس لیفت می شود. این خودرو در بازار ایالات متحده با نام اوتلندر اسپرت و در ژاپن و کانادا با نام RVR شناخته می شود، اما در اروپا، آمریکای لاتین، استرالیا و اکثر مناطق آسیا تحت عنوانِ میتسوبیشی ASX به فروش می رسد.

با هر نامی که این کراس اوور را خطاب کنیم، این خودرو تغییراتی در نمای جلو نسبت به مدل قبلی داشته است که مطابق با سبک طراحی این برند ژاپنی به نام “سپرِ پویا” یا “Dynamic Shield” است.

این سبک طراحی که بر روی اوتلندر بسیار زیباتر از آب در آمده است تا ASX، برای اولین بار در خودروی مفهومی میتسوبیشی به نام اوتلندر پلاگین هیبریدِ کانسپتِ اِس مدل 2014 به نمایش درآمد.

در کابین ASX جدید هم تغییراتی اعمال شده است. سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی (infotainment) رابط کاربری زیباتر و سر راست تری نسبت به مدل قبلی دارد. همچنین ASX جدید سه مورد تغییر دیگر نیز نسبت به مدل قبلی دارد:

آنتنِ آیرودینامیکِ کوسه ای جدید
بهبود ارگونومی و راحتی صندلی های ردیف عقب
تودوزی پارچه ای جدید

از نظر ایمنی، میتسوبیشی ASX توانسته سال 2011 از موسسه بلژیکی Euro NCAP پنج ستاره و 86 درصد در بخش صدمات وارده به سرنشینان کسب کند که بهتر از نیسان جوک و ضعیف تر از بی ام و X3 عمل کرده است.

ASX جدید، قدرتش را از همان موتور 2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی با کد 4B11 می گیرد.

از نظر ابعاد، ASX جدید نسبت به مدل قبلی 6 سانتی متر کشیده تر و 5 میلی متر مرتفع تر شده است. به غیر از موارد ذکر شده، شاهد تغییرات اساسی دیگری در ASX جدید نسبت به مدل قبلی که در حقیقت خودرویی بسیار موفق برای میتسوبیشی محسوب میشد، نیستیم.

این خودروساز ژاپنی از سال 2010 که ASX را معرفی کرد تا به امروز، موفق شده است 1.1 میلیون دستگاه از این کراس اوور جمع و جور را در سرتاسر جهان به فروش برساند که 237,564 دستگاه از آن در اروپا به فروش رفته است، جایی که ASX پس از برادر بزرگترش یعنی اوتلندر، معروف ترین مدلِ این برند ژاپنی به حساب می آید.

لازم به ذکر است که شرکت آرین موتور قیمت میتسوبیشی ASX مدل 2017 فیس لیفت را 171,900,000 تومان اعلام کرده است.

مشخصات فنی میتسوبیشی ASX مدل 2017 فیس لیفت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی ویسی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
۰
۰
خیییلی ارزونه.من حتما ازش میخرم.
مهرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
۰
۰
كاش به جای سقف پانروما سانروف پاناروما براش میذاشتن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها