عواقب سر دادن شعار مجعول در دیدار استقلال و تراکتورسازی از سوی هواداران تیم تراکتور برای تیم تبریزی گران تمام خواهد شد.
کد خبر: ۹۷۷۸۹۵
تراکتورسازی محروم می شود/ بازتاب شعار تماشاگرنماهای تراکتورسازی در رسانه های عرب

به گزارش جام جم آنلاین ، در آن دیدار که با برتری دو بر یک تراکتورسازی به پایان رسید جمعی از هواداران منتسب به این تیم شعارهای قومیتی سر دادند. سر دادن شعار خلیج ع.ر.ب.ی اما از سوی رسانه های عرب زبان هم مورد توجه قرار گرفت ، از الوکره گرفته تا الکاس. این اتفاق رضایت این رسانه ها را فراهم آورده است. بالاخره برخی از اهداف آنها در رابطه با خلیج فارس برآورده شده است. عواقب سنگینی در انتظار تراکتورسازی است. چه اتفاقی قرار است بیفتد؟

محرومیت از بازی خانگی؟

حمزه صفری عضو تیم حقوقی فدراسیون فوتبال و همچنین کارشناس روابط بین المللی و حقوق قضایی در این رابطه به جام جم آنلاین گفت: «شعاری که در ورزشگاه آزادی سر داده شد مصداق کامل و بارز هتک حرمت و حیثیت است و می تواند از جنبه های گوناگونی مورد بررسی حقوقی قرار بگیرد. حساسیت های این موضوع از جنبه های جامعه شناسی نیز بالاست و حتی بیشتر از شعارهای ناپسند دیگر که در سایر ورزشگاه ها سر داده می شود فضایی منفی ایجاد می کند.»

وی عنوان کرد: «با استناد به مفاد حقوقی و بندهای مختلف نخستین نتیجه گیری که حاصل می شود محرومیت تراکتورسازی از حضور تماشاگران در بازی خانگی است. اینکه چند جلسه محرومیت در انتظار تماشاگران باشد منوط به تحقیقات بیشتر و بررسی گزارش های تهیه شده در اینباره است.»

این کارشناس حقوقی خاطرنشان کرد: «جلسه رسیدگی به این موضوع تشکیل خواهد شد، اما در این رابطه با توجه به حساسیت موضوع تحقیق بیشتری لازم است تا پس از آن تاریخی را برای تشکیل جلسه در نظر بگیریم. یکی از بدیهی ترین اقدام ها شناسایی افرادی است که مشوق سردادن شعارهای قومیتی در ورزشگاه بوده اند. »

حسن زاده: به زودی رای را صادر می کنیم

اسماعیل حسن زاده رییس کمیته انضباطی می گوید به زودی در اینباره رای صادر می شود. وی در گفت و گو با سایت فدراسیون اظهار داشت:در هفته سیزدهم رقابتهای لیگ برتر حدود سه تا 4 بازی گزارش انضباطی دارد که با وصول گزارش انضباطی دیدار پرسپولیس و پدیده که عصر دیروز برگزار شد، مطمئنا ظرف فردا و روزهای آینده، اگر تخلفی باشد، آرای مسابقات صادر می شود.

وی در خصوص دیدار تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران گفت: مقامات رسمی مسابقه مواردی که عنوان انضباطی داشته را گزارش کرده اند که می توان به پرتاب اشیا و فحاشی از سوی تماشاگران اشاره کرد که به زودی رای مربوطه در این زمینه اعلام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۷
اسدی_یك بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
۰
۰
باسلام لطفا خبرها رو هم كمی مرور بفرمایید تادیروز مدعی بودید كه این خبر جعلی است و فتوشاپه چه شد كه باید محروم بشن كدوم درسته دم خروس یا ........
آذردوست
Spain
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
۰
۱
من هم آذری هستم لطفا حساب یه سری وطن ... را از ما آذریها جدا كنید یاساشین آذربایجان یاساشین ایران
مریم
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
۰
۰
یادم رفت بگم زنده باد علی دایی حرفهایش رو هم شنیدیم افرین به غیرتت .حتما بهشون بگید .
اون افراد حتما همه اذربایجان نبودند.
026
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
۰
۰
این خلیج تا ابد فارس خواهد ماند
بهروزرجبی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
۰
۰
سلام.این افراداگرمزدورنباشندازروی حماقت وبی غیرتی مبادرت به سر دادن این شعارخائنانه نموده اند!!اماشایسته است مردم باحمیت و غیورتبریزازاین بی هویتهایی كه دانسته یاندانسته آب به آسیاب دشمن ریخته وبا دشمنان كشوروملتشان هم صدا شده اند ابراز انزجاروتنفر نمایند.
كسرا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
۰
۲
شهید باكری ، ستارخان و باقرخان سردار و سالار ملی ، علی دایی اسطوره فوتبال دنیا ، حسین رضا زاده اسطوره وزنه برداری دنیا ، هادی ساعی اسطوره تكواندوی جهان ، بابك خرمدین اسطوره آزادگی این سرزمین ، نازنین شاعرمان استاد شهریار و حتی به روایاتی زرتشت پیام آور صلح و دوستی از دیار آتش بایگان بوده اند . عده ای را چه شده ؟ به جای افتخار به جایگاه واقعی خود در گهواره تمدن ایران زمین از كشمیر تا شرق مدیترانه ، نان در آبگوشت اسرائیل و آل سعود می زنند ؟ این آبگوشت به ظاهر چرب و خوشمزه است ولی در باطن جز زهر و تباهی هیچ چیز ندارد پس اگر عده ای اندك و انگشت شمار آرزویش را دارند نوش جانشان !!! روزگاری نه چندان دور همین آل سقوط و اسرائیل مانند تفاله ای آن ها را دور خواهند ریخت آن روز آن ها می مانند و خجالت از یك ملت رشید و البته بخشنده
سامر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
۰
۲
اینها همه از تركیه و سعودیها پول و دستور میگیرند وگرنه هیچ ایرانی كشورش را تحقیر نمی كند هرچه مردم ساده تر باشند بیشتر فریب می خورند . به بحرینی ها ایراد میگرفتیم كه چرا پرچم عربستان را در آن بازی فوتبال بالا بردند بهرحال آنها هم عرب بودند اما اینها دیگه چرا دارند مزدور عربستان میشوند اینها كه عرب نیستند پس چرا خلیج همیشه فارس را عربی می دانند دیگه از این بی آبرویی بیشتر هم وجود دارد؟!!
محمد حسن وفایی
United States
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
۰
۲
با سلام.بسیار زشت و نفرت انگیز است برای مردمی كه ستارخان و باقرخان داشته اند بدون تفاوت از كنار این اقلیت نابخرد بگذرند.در ضمن این جریان فراتر از فدراسیون و حتی وزارت ورزش است و سربازان گمنام امام زمان و مقام عالی قضایی استان باید ورود كنند و با افراد مسبب و تجزیه طلب برخورد قانونی نمایند و حتی با تیم تراكتور.فوتبال ارزش ندارد كیان ایران اسلامی و با عزت مورد هدف قرار گیرد.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
۰
۰
نباید شتاب زاده عمل كرد مطمئنا حساب مردم و تماشاگران خوب تبریز از عده ای نادان و یا احتمالا خود فروخته جداست ..باید افراد پشت پرده این ماجرا شناسایی و به مردم معرفی شوند .حتما دست عوامل خارجی هم پشت پرده میباشد
بهروزرجبی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
۰
۰
سلام.جام جم محترم متاسفانه امكان رای دهی تكراری روی هرنظر وجود دارد واحتمالاكثرت رای های منفی ازاین نقیصه می باشد.لطفا دراصلاح این نقص اقدام بفرمایید.
مرگ بر تفرقه افكنان
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
بهروز جان الان تو همه كانال ها وپیج های این جریان ضد میهنی ، لینك اینچنین خبرهایی كه منافعشون رو به خطر میندازه پخش كردند و بخاطر همین هم هست كه حمله ور شدند
كمالی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
۰
۰
اینها همش به دلیل عملكرد ضعیف دولت در اداره كشور و افزایش غیر قابل توجیه نرخ ارز و گرانی كالاهای ضروری و ركود و بیكاریه درحالیكه آمارها از كاهش تورم و افزایش اشتغال و ثبات قیمتها حكایت می كند
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
حماقت عده ای احمق ،چه ربطی به دولت دارد جانم؟
حنا
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
آخه بیكاری گرانی چه ربطی داره به خلیج عرب گفتن داره؟. ماهم داریم درركودگرانی زندگی میكنیم. ولی خلیج عرب نمیگیم.اینا شعارهای نژادپرستانه است.
روحی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
۰
۱
باسلام
عربستان اگرملیونهاطرفدارداشته باشه كه شعارخلیج عربی بدهندهیچ وقت به آرزوشون نخواهندرسید
این آرزو راهی گورستان خواهدشد..پاینده بادخلیج همیشه فارس...باكری یادت گرامی باد
رضا
Germany
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
۰
۱
همه این مسخره بازی ها از تو تلگرام و واتس اپ و اینستاگرام و .... منتشر و آموزش داده میشه . خیلی ها از كاربران تلگرام حتی نمیدونند چه كسی براشون پیامهای تركی استامبولی رو می فرسته. یك شعر فرستاده میشه به زبان آذری ولی زیرش می نویسند ایی شاركیسی به زبان استامبولی یعنی شهری زیبا.
اینها تمرین جنگ نرم حرامزادگان با بچه شیرهای ایران زمینه. باید بطور گسترده اطلاع رسانی صورت بگیره و مردم هوشیار بشوند و دقت كنند كه پیامها از طرف چه كانالی یا شخصی دارد وارد می شود و فورا پاك كنندو از گروهشون خارج بشوند. اما آن چند نفری كه چنین شعارهایی را سر داده اند باید بطور كامل شناسایی و مورد بازجویی قرار بگیرند تا معلوم شود مشكلشان چیست آیا با عربی شدن خلیج همیشگی فارس، سرطان آنها خوب می شود؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
۰
۰
مرگ بر ال سعود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها