جزئیات اجرای آخرین فاز باقی‌مانده در میدان گازی پارس‌جنوبی

توسعه گازی با توان ایرانی

نیاز صنعت نفت به سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه‌ای، موضوعی است که از ملزومات این صنعت به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۷۶۵۹۱
بازنگری در سهم نفت از بودجه

با توجه به پایان روند توسعه میدان گازی پارس جنوبی به عنوان بزرگ‌ترین کارگاه صنعتی کشور، پتانسیل‌های ایجاد شده در صنایع، متخصصان و دانش توسعه‌یافته در این عرصه نیاز به موقعیت‌های جدیدی خواهد داشت تا خود را سرپا نگه دارد و اقتصاد مقاومتی را در عمل پیاده کند.

شرکت‌های داخلی که در این سال‌ها رشد و نمو کرده‌اند و اکنون به بالندگی رسیده‌اند، نیاز به عرصه‌های جدید کاری دارند تا از ظرفیتشان بدرستی استفاده کنند و این موضوع هم نیازمند سرمایه‌گذاری جدید و منابع مالی است.

در سال‌های تحریم، با توجه به کمبود منابع مالی، تلاش بر این بود که کارهای نیمه‌تمام به اتمام برسد که این کار با تلاش دولت برای تأمین منابع مالی از صندوق توسعه ملی و سایر منابع مالی محدود خود و با تشریک مساعی شرکت‌های داخلی و پیمانکاران زحمتکش و متخصصان و کارگران باغیرت تا حدود زیادی به سرانجام رسید، اگرچه کم‌وکاستی‌ فراوانی در تأمین مالی، پرداخت‌ها و تأمین تجهیزات وجود داشت.

اکنون که بعد از تحریم‌ها، گشایش‌هایی به وجود آمده، تولید نفت افزایش پیدا کرده، قیمت‌های جهانی نفت در سطح مناسبی قرار دارد و بودجه دولت نسبت به سال گذشته محدودیت کمتری دارد، فرصت مناسبی است که سهم صنعت نفت مورد بازنگری قرار گیرد. سهم 14.5 درصدی که از درآمدهای نفتی به این صنعت اختصاص می‌یابد به هیچ عنوان، کفاف هزینه‌های این صنعت را نمی‌دهد.

علی مروی - رئیس کمیسیون انرژی مجلس نهم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها