برای صدوبیست‌ویکمین زادروز آنتوان دوسنت اگزوپری

خروج شازده‌ کوچولو از قرنطینه

نسخه‌ای از کتاب «شازده کوچولو» چاپ سال ۱۹۴۳ در یک حراجی در پاریس حدود ۹۰ هزار یورو معادل حدود 400 میلیون تومان فروش رفت. آنتوان دو سنت‌اگزوپری این کتاب را به دوستش هدیه کرده بود. هویت خریدار فاش نشده است.
کد خبر: ۹۷۵۹۸۸
فروش 400 میلیون تومانی نسخه‌ای کم‌یاب از «شازده کوچولو»

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دویچه وله، یک خریدار ناشناس با پرداخت ۸۹ هزار و ۴۶۷ یورو صاحب نسخه‌ای کم‌یاب از کتاب معروف «شازده کوچولو» شد. به گفته دست‌اندرکاران این حراج آنتوان دو سنت‌اگزوپری این نسخه را به دوستش هدیه کرده بود. این کتاب حاوی دستخط اگزوپری و شماری از نقاشی‌های اوست.

کتاب «شازده کوچولو» برای نخستین بار در آوریل ۱۹۴۳ توسط انتشاراتی «رینال و هیچکاک» در نیویورک منتشر شد‌؛ شهری که اگزوپری در آن زمان در آن اقامت داشت.

این کتاب تاکنون به ۲۷۰ زبان و گویش محلی ترجمه شده و بیش از ۱۴۵ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است. «شازده کوچولو» داستان پسرکی است که از سیارکی دوردست می‌آید و برای اکتشاف سیارک‌های دیگر خانه را ترک کرده است. سنت اگزوپری در «شازده کوچولو» ارزش‌های اخلاقی، شناختش از جهان و انتقادش از سقوط اخلاقی جوامع در دوره جنگ جهانی دوم را در داستانی تأثیربخش و به زبان ادبی شیوا بیان کرده است.

البته آنتوان دو سنت‌اگزوپری هرگز موفق نشد شاهد موفقیت جهانی "شازده کوچولو" باشد و خیلی زود فوت کرد. کتاب شازده‌کوچولو در ایران توسط مترجم‌های مختلفی به فارسی برگردانده شده است که معروف‌ترین آنان متعلق به ابوالحسن ‌نجفی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها