رئیس جمهوری افغانستان درجریان دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با وی در حاشیه اجلاس قلب آسیا در امریتسار هند عنوان کرده است که خبرهای خوشحال کننده ای در مورد آب دریاچه هامون دارد.
کد خبر: ۹۷۵۴۱۸
قول رئیس جمهوری افغانستان برای احیای دریاچه هامون

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا، در ملاقات محمد جواد ظریف با اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان در حاشیه اجلاس قلب آسیا، آقای اشرف غنی خبرهای خوشحال کننده ای در مورد آب دریاچه هامون داده و اظهار امیدواری کرده است که به زودی عملی شود.

رودخانه هیرمند از رودهای مشترک ایران و افغانستان است که آب دریاچه هامون را تامین می کند، اما درسال های اخیر به سبب احداث سدهایی از جمله سد کجکی دراستان هلمند افغانستان روی این رودخانه و بی‌ثباتی در این کشور در داخل ایران خشک شده و دریاچه هامون نیز که با این آب سیراب می‌شد، اغلب ماه‌های سال خشک است.

استان سیستان و بلوچستان نیز که از آب رودخانه هیرمند و دریاچه هامون سیراب می‌شد، از حدود 11 سال پیش تاکنون به دلیل قطع رودخانه هیرمند و خشک شدن بستر دریاچه هامون با بحران خشکسالی روبرو شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
شیوای بلخی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
۰
۰
نظرشیوای بلخی رامنتشرنكردید.ظاهرانظرهای گزینشی وبیشترتوهین آمیزعلیه افغانهاوتوسعه نژادپرستی 64درصدرسیاست های این روزنامه است
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
۰
۰
خانم بلخی احتمالا از شنیدن این خبر جوش آورده و مانند سایر افغانیها كه بسیار مودب و باوقار و تحصیل كرده ( خخخخخ) هستند شروع به استفاده از الفاظ بسیار مودبانه كرده كه عادت ملت بسیار مودب افغانستان است
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها