معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان قزوین از رسیدگی و مختومه شدن بیش از ۹۰ هزار پرونده قضایی طی شش ماه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۷۴۴۷۱
۹۰ هزار پرونده قضایی در قزوین

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، عبدالله آقاعلیخانی در تحلیل عملکرد مجموعه دستگاه قضایی استان گفت: افزایش درصد خروجی و میزان رسیدگی به پرونده ها نسبت به سال قبل در شش ماه اول سال ۹۵ از مسائل جدی در بررسی علمی است.

وی افزود: با توجه به رشد ۱۰ درصدی ورودی پرونده به دادگستری نسبت به سال قبل و مجموعه اقدامات انجام شده جهت تسریع در رسیدگی به پرونده ها؛ شاهد رشد سه درصدی خروجی شعب دادسرا در شش ماهه اول سال ۹۵ نسبت به سال قبل و نیز رشد ۱۰ و ۲۸ درصدی خروجی در شعب دادگاه‌ها و اجرای احکام کیفری هستیم.

علیخانی ادامه داد: البته میزان رشد ورودی پرونده به دادگستری استان قزوین پایین تر از میزان رشد ورودی پرونده در سطح کشور است. برهمین اساس مجموع ورودی پرونده به دادگستری استان قزوین در شش ماه اول سال ۹۵ تعداد ۱۰۳ هزار و ۵۸ فقره بوده که از مجموع این پرونده ها ۲۹ هزار و ۲۷ فقره مربوط به شعب دادسرا «دادیاری و بازپرسی» و ۵۰ هزار و ۲۷۱ فقره مربوط به دادگاه ها و مابقی پرونده‌ها ‌مربوط به شعب اجرای احکام مدنی - کیفری است.

وی تصریح کرد: مجموع شعب دادگستری استان قزوین درشش ماه اول سال ۱۳۹۵ تعداد ۹۹ هزار و ۱۴۹ فقره پرونده را مورد رسیدگی و مختومه قرار داده اند؛ که از این بین، ۲۶ هزار و ۸۴۶ فقره پرونده مربوط به شعب دادسرا و ۴۹ هزار و ۵۵۲ فقره مربوط به دادگاه ها می باشد و مابقی پرونده ها مربوط به شعب اجرای احکام مدنی – کیفری می باشد، که درنهایت منجر به افزایش ۱۵ درصدی خروجی در شعب دادگستری کل استان قزوین گردیده است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری قزوین در عین حال گفت: با توجه به هدف گذاری چند سال اخیر در برنامه ریزی و اقدام جهت کاهش پرونده های مانده از سال قبل، ۳۶ درصد از پرونده های مانده از ماقبل سال ۹۴ در شعب دادیاری و بازپرسی مختومه شد.

عبدالله آقاعلیخانی یادآور شد: این رقم در محاکم عمومی و انقلاب ۴۴ درصد می باشد و ۲۰ درصد از پرونده های رسوبی محاکم تجدیدنظر و کیفری یک استان منجر به صدور رای و تصمیم گیری شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها