پژوهش‌های جدید جدید در ایالات متحده آمریکا نشان می دهد که مصرف روزانه آسپرین می‌تواند باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی و سکته در افراد 60 سال به بالا شود.
کد خبر: ۹۷۴۴۵۷
مصرف روزانه آسپرین برای مقابله با سرطان و حمله قلبی

به گزارش جام جم آنلاین، این تحقیق نشان می دهد که مصرف روزانه آسپرین سود صرفه جویی بیش از 692 میلیارد دلار در سال را برای اقتصاد آمریکا، در پی خوهاد داشت.

دلیل این صرفه جویی به کاهش هزینه های سنگین درمان سرطان و بیماری‌های قلبی در این کشور خواهد بود.

پیش از این مشخض شده بود که مصرف آسپرین 100 میلیگرمی می تواند در جلوگیری از سکته قلبی و مغری موثر باشد، اما این اولین بار است که تاثیر آسپرین در جلوگیری از سرطان مورد تایید قرار می گیرد و این می تواند کاهش هزینه میلیاردها دلاری برای آمریکاییان به همراه داشته باشد.

به گزارس سایت بریتانیایی «دیلی میل»، این تحقیق نشان می دهد که مصرف روزانه آسپرین باعث افزایش طول عمر، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته در صدها هزار نفر از مردم می‌شود.

پروفسور دیوید آنگوس، از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و رئیس تیم تحقیقاتی می گوید: «باوجود آشکار بودن فواید آسپرین تعداد کمی از مردم آن را مصرف می کنند.»

او افزود: «تحقیقات ما نشان می دهد علاوه از فواید پزشکی آسپرین، مصرف روزانه آن می تواند هزینه های درمانی را کاهش دهد.»

بر اساس این تحقیق افرادی که پس از 60 سالگی مصرف روزانه آسپرین را شروع می کنند، به دلیل کاهش خطرات ابتلا بیماری های قلبی و سرطان، شانس آنها برای رسیدن به سن 80 سالگی بیشتر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها