رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به مصوبه سنای امریکا درباره تمدید تحریم های 10 ساله علیه ایران گفت: این تمدید عملا نقض صریح «برجام» است به ویژه اگر اجرایی و عملیاتی شود.
کد خبر: ۹۷۴۰۸۷
صالحی: مصوبه سنای آمریکا، نقض صریح «برجام» است

به گزارش جام جم آنلاین، علی اکبر صالحی در گفت​وگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: این قانون ( ای اس آ یا تحریم های 10 ساله) اکنون وجود دارد اما رئیس جمهور آمریکا آن را ملغی اثر کرده است و فعلا آثاری مترتب بر آن واقف نیست اما اگر دوباره عملیاتی و اجرایی شود ، نقض صریح برجام است.

وی درباره واکنش احتمالی ایران به اقدام آمریکایی ها گفت: جمهوری اسلامی ایران ضرورتی بر علنی کردن آن (اقدامات متعاقب) مساله ندارد ، ما پیش بینی های لازم را از قبل کرده ایم یعنی آمادگی خوبی داریم که بخواهیم واکنش نشان دهیم.

صالحی خاطرنشان کرد: در هیئت نظارت بر اجرای برجام که رئیس جمهور پس از سخنان مقام معظم رهبری آنرا تشکیل داده بود درباره این موضوع صحبت شد و اقدامات لازم را مدنظر قرار دادند و گفتند ما سیر تحول " ایسا" را رصد و متناسب با آن تصمیمات لازم را اتخاذ می کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: اینگونه نبوده است که ما در خلاء پیش رفته و عمل کرده باشیم چون که پیش بینی های لازم را کرده ایم اما فعلا نمی خواهیم اعلام کنیم که چه کار خواهیم کرد ، چون که این موضوع را گذاشته ایم تا مسئولان نظام در زمان مقرر بنا به تشخیص به ما اعلام کنند و ما هم اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها