عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت​گو با جام جم آنلاین:

مجلس باید دولت را ملزم به احیای چرخه سوخت هسته ای کند

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب تحریم 10 ساله ایران در سنای آمریکا گفت: طرح تمدید تحریم ایران بزرگترین نقض برجام از زمان تصویب آن است و مجلس در واکنش به عملی شدن این مصوبه باید دولت را ملزم به احیای چرخه سوخت هسته ای کند.
کد خبر: ۹۷۴۰۷۷
مجلس باید دولت را ملزم به احیای چرخه سوخت هسته ای کند

دکتر حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با جام جم آنلاین اظهار داشت: آمریکایی ها گفته اند طرح تمدید 10 ساله ایران نقض برجام نیست ولی واقعیت این است که طرح داماتو در عرصه عمل نقض برجام است.

وی افزود: بسیاری از شرکت های دنیا منتظر این قانون بوده ​اند تا بدانند چگونه می​ توانند با ایران وارد مبادلات تجاری شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قانون داماتو اجازه مبادلات تجاری بیش از 20 میلیون دلار با ایران را نمی دهد و عملیاتی شدن آن ایران را به سطح خرده فروشی تنزل می دهد.

وی درخصوص واکنش مجلس شورای اسلامی در قبال تصویب طرح تحریم 20 ساله ایران گفت: متاسفانه مجلس شورای اسلامی را در قالب تشکیل هیات نظارت بر برجام از روند نظارت بر اجرای توافق هسته ای دور نگه داشتند ولی اکنون وقت آن رسیده است که مجلس وارد موضوع شود.

دکتر فلاحت پیشه با بیان این که اگر قرار باشد تحریمها برگردد مجلس باید دولت را به احیای چرخه سوخت هسته ای ملزم کند، گفت: براساس قانون مصوب مجلس نهم درباره ضرورت تطبیق داده ها و ستاده ها و توازن دستاوردهای هسته ای، توازن داده ها و ستاده ها در توافق هسته ای رعایت نشده است و مجلس دهم بر این مبنا می تواند دولت را ملزم به مقابله با بازی سیاسی آمریکا بکند.

وی افزود: مجلس می تواند قانونی تصویب کند تا دولت چرخه سوخت هسته ای 190 هزار سو را احیا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
-
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
۰
۰
رسانه‌های كره‌ی شمالی را ببینید كه به ریش مسؤولین كشور ما می‌خندند و برجام را درس عبرتی برای خودشان سرلوحه قرار داده‌اند
اكبر
-
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
۰
۰
شما عزیزان نتوانستید ملزم به مقابله با حقوق های نجومی كنید , شگفتا كه چطور قادر به انجام چنین كاری میشوید ؟
حسین
-
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
۰
۰
از این رییس محلس آبی گرم نمی شود ، ایشان در این خصوص با رییس دولت هماهنگ است . و فعلاً چشمشان به كدخدا است .
s
-
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
۰
۰
حداقل امیدواریم مجلس قاطعانه برخورد كنه وگرنه با این دولت و ادبیات وزارت خارجی ها هیچ آبی گرم نمیشه تنها حسرتی كه داره این بود كه داروهای خاصی و كم یابی كه بیماران نیازمند هستن دوباره برای تهیه به مشكل بر میخورن حیف.
نوذر
-
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
۰
۰
تمام این حرف و حدیثها برای اینه كه بگن بله ما هم الدرم بلدرم بلدیم!!!!! وگرنه مصوبه ی مجلس ما دخلی به عمل انجام شده آمریكایی ها ندارد و آنها كار خودشان را خواهند كرد .اگر بلدید غنی سازی را دوباره در سطح گسترده تر انجام دهید از همین حالا یالله......فقط دوباره درآمد نفتیمان بلوكه خواهد شد!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها