رئیس جمهور ترکیه در عقب نشینی آشکار از اظهارات گذشته خود اعلام داشت عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه صرفا علیه تروریست ها است و نه علیه فرد یا کشوری.
کد خبر: ۹۷۴۰۲۰
عملیات سپر فرات علیه هیچ شخص و کشوری نیست

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، رجب طیب اردوغان در عقب نشینی آشکار از اظهارات چند روز گذشته خود اعلام داشت عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه صرفا علیه تروریست ها است و نه علیه فرد یا کشوری.

وی امروز در دیدار با روسای روستاها در کاخ ریاست جمهوری گفت: هدف عملیات سپر فرات هیچ شخص یا کشوری نیست و هدف آن فقط سازمان های تروریستی هستند.

اردوغان در ادامه گفت: هیچ کس نباید در این مسئله تردید کند و آن را تفسیر کند تا از مسیر واقعی خودش خارج کند. ما بارها این مسئله را اعلام کرده ایم.

گفتنی است اظهارات چند روز گذشته اردوغان درباره هدف ترکیه از عملیات نظامی در مناطق شمال سوریه که گفته بود هدف عملیات ما سرنگونی دولت بشار است است، موجب واکنش دولت سوریه و روسیه شد.

کرملین امروز خواستار توضیح آنکارا درباره اظهارات اردوغان شده بود.

اردوغان همچنین با اشاره به تلاش کشورش برای نزدیک شدن به کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگ های گفت: ما روابط خود با غرب یا شرق را جایگزین یکدیگر نمی بینیم. بالعکس این موقعیت مان را برای خود و دوستانمان تضمینی برای روابطی که مکمل یکدیگر هستند، می بینیم . این وضعیت همچنین در موضع در مقابل مناطق حوزه‌ دریای سیاه و مدیترانه نیز صدق می کند. با تمامی این کشورها، هم مرز دریایی داریم.

رئیس جمهور ترکیه در رابطه با مذاکرات با اتحادیه اروپا نیز گفت: اگر اتحادیه اروپا خصومت بی‌مورد با کشور ما و استانداردهای دوگانه را کنار بگذارد، برای عضویت کامل در آن آماده هستیم. وقتی اتحادیه اروپا به تعهدات خود؛ شامل لغو روادید، پرداخت 6 میلیارد یورو برای کمک به پناهجویان و گشودن سرفصل‌های جدید در روند عضویت ترکیه در این اتحادیه که تاکنون عمدا به تاخیر افتاده است را اجرا کرد، ما نیز حسن نیت خود را نشان می‌دهیم. دیگر دوره اقدامات یکجانبه پایان یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حیدر
-
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
۰
۰
این اردوغان قاطی كرده به احتمال زیاد دیروز مست كرده بوده امروز حالش جا آمده - تركها چه كسی را رئیس جمهور كردند .

نیازمندی ها