ارتش سوریه و نیروهای مقاومت محله شیخ سعید در جنوب شرق حلب را پاکسازی کردند.
کد خبر: ۹۷۳۶۲۳
محله شیخ سعید حلب آزاد شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت دریک عملیات دقیق و حمله به مواضع تروریست ها از جنوب شرق حلب، محله شیخ سعید از محله های محاصره شده حلب را پاکسازی کردند.

در این عملیات شماری از تروریست ها کشته و دهها تن از آنها با برجا گذاشتن سلاح و مهمات خود به دیگر محله های تحت تسلط تروریست ها فرار کردند.

عملیات های چند روز گذشته ارتش سوریه در مناطق شمالی محله های شرقی حلب متمرکز بود ولی امروز این عملیات از جنوب شرق حلب انجام و تروریست ها غافلگیر شدند.

ارتش سوریه از روز جمعه با پشتیبانی نیروهای مقاومت، عملیات خود را با آزادسازی محله هنانو آغاز کرد و در سه روز گذشته تروریست ها را از محله های الهلک، الانذارات، کارخانه های نساجی، مجتمع های مسکونی تحقیقات علمی، البعیدین، بستان الپاشا، جبل بدرو، شیخ خضر، تل الزهور، شیخ فارس، الصاخور، الحیدریه، هنانو، مجتمع های مسکونی هنانو و عین التل بیرون راند.

همچنین خبرگزاری رویترز با انتشار خبر آزادسازی منطقه شیخ سعید نوشت: این بزرگترین شکست برای گروه های مخالف سوریه (تروریست ها) است که از سال 2012 با سلطه بر بخش های شرق حلب از حمایت ترکیه برخوردار هستند.

رامی عبدالرحمن مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه در این باره گفته بود: پس از کنترل نیروهای دولتی بر بخش شمالی حلب و بخش های شرق این شهر، گروه های مخالف (تروریست ها) شکست خورده اند.

عبدالرحمن تاکید کرد که نیروهای دولتی توانستند کنترل بخش های الحیدریه، الصاخور، الشیخ خضر و نیروهای کرد سوری کنترل بخش شیخ فارس را به دست گیرند و به این ترتیب نظام حاکم بر سوریه بر یک سوم بخش شرقی حلب مسلط شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها