گفت‌وگو با نسرین خزانی، مربی با تجربه والیبال بانوان ایران

همسرم 30 سال من را تشویق به ورزش کرد

لیگ برتر والیبال دختران با وجود همه مشکلات، هنوز سرپاست. دختران والیبال بعد از موفقیت‌های بین‌المللی، چشم انتظار توجه بیشتر از سوی حامیان مالی و باشگاه‌های ورزشی بودند، اما در لیگ برتر والیبال هنوز این اتفاق نیفتاده است.
کد خبر: ۹۷۳۳۸۳
ستاره والیبال بانوان: با قهرمانی از هند برمی گردیم

به گزارش جام جم آنلاین ،باشگاه‌هایی مانند بانک سرمایه یا سایپا علاوه بر تیم مردان، در بخش بانوان تیمداری می‌کنند. با این حال تعداد دختران والیبالیست بیشتر از تعداد اندک تیم‌هایی است که فقط می‌توانند پاسخگوی برخی دوستداران این رشته ورزشی باشند.

در میان این کش و قوس‌ها و مشکلات مالی، والیبال دختران اما حرکت فزاینده خود را به سمت تعالی و پیشرفت ادامه می‌دهد. لیگ برتر با هفت تیم امروز کلید می‌خورد و تیم ملی تا چند روز آینده رهسپار رقابت‌های آسیای میانه می‌شود.

نگار کیانی، والیبالیست تیم ملی و باشگاه دانشگاه آزاد درباره بازی‌های تیم ملی می‌گوید: نیمه آذر بازی‌ها به میزبانی هند برگزار می‌شود و تمرینات گذشته و امروز بازی‌های لیگ برتر والیبال، آمادگی بچه‌ها را نشان می‌دهد. خوشبختانه شرایط بسیار مطلوب است و بانوان والیبال در پی رقابت‌های بین‌المللی هستند تا یک بار دیگر توانمندی‌های خود را ثابت کند.

این بازیکن شیرازی که 9 سال تجربه بازی در تیم‌های ملی دارد، کیفیت مسابقه‌های آسیای میانه را مناسب می‌داند و ادامه می‌دهد: به نظرم تیم هندوستان رقیب اصلی ماست. آنها به طرز خاصی بازی می‌کنند که تیم‌های حریف دچار مشکل می‌شوند. با وجود این، تیم ما از هر نظر سر تر از این تیم است و در هندوستان بر این تیم پیروز می‌شویم و با قهرمانی برمی‌گردیم.

لیبروی ملی‌پوش دانشگاه آزاد درباره لیگ برتر بانوان می‌گوید: اگر تیم‌های بخش بانوان حمایت مالی شوند تیم‌های بیشتری به میدان می‌آیند؛ اما متاسفانه حامیان مالی در این بخش حضور کمرنگی دارند. استعدادهای زیادی در والیبال دیده می‌شوند که فضای لازم برای خلق توانایی‌های آنها وجود ندارد.

کیانی که خود والیبال را از نوجوانی در شیراز آغاز کرد و سابقه‌ای ده ساله با تیم‌های مختلف در لیگ‌های ایران دارد، می‌گوید: خودم رده‌های سنی نوجوانان و جوانان را در تیم‌های ایران سپری کرده‌ام و می‌دانم دختران برای رسیدن به مراحل بالاتر چقدر مشکل دارند؛ اما باید از این بخش در والیبال حمایت شود زیرا دختران والیبال ثابت کرده اند در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها