نرگس کلباسی اشتری بانوی نیکوکار ایرانی روز دوشنبه با حضور در دادگاه «رایاگادا» در شرق هند،آخرین دفاعیات خود را در دادگاه ارائه کرد.
کد خبر: ۹۷۳۰۸۹
آخرین دفاعیات بانوی نیکوکارایرانی در هند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا،نرگس کلباسی اشتری بانوی نیکوکار ایرانی که برای کودکان یتیم و معلول در شرق هند پرورشگاه ساخت، درسال 2014 به دلیل ناپدید شدن یکی از کودکان به قتل غیر عمد متهم شده است .

وی که متولد اصفهان است در چهارسالگی به همراه پدر و مادرش به انگلستان مهاجرت کرده بود.

اشتری که به دلیل این اتهام ممنوع الخروج شد و با احتمال زندان در صورت اثبات این اتهام مواجه است ،با انتشار نامه ای در فضای مجازی از دوستان و سفارت انگلیس در هند درخواست کمک کرد، ولی سفارت انگلیس در دهلی نو توجهی به خواسته وی نکرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا اظهارکرد خانم اشتری امروز به همراه علی صدیق احمدی از کنسولگری در دادگاه حاضر و در دوبخش آخرین دفاعیات خود را ارائه کرد.

حسن نوریان افزود: قرار شد که حکم این بانوی نیکوکار ایرانی دوشنبه هفته آینده صادر شود.

وی در خصوص تلاش وکلای خانواده کودک مفقود شده هندی برای طرح اتهام قتل عمد به خانم اشتری افزود: وکلای این خانواده تلاش زیادی برای طرح قتل عمد کردند که به دلیل نداشتن ادله کافی مورد قبول دادگاه قرار نگرفت.

وکلای خانواده کودک مفقود شده هندی با نزدیک شدن به جلسات پایانی دادگاه و احتمال تبرئه خانم اشتری، از هفته گذشته تلاش جدیدی برای انحراف دادگاه و گشودن پرونده قتل عمد آغاز کرده بودند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران درحیدرآباد گفت که دولت وملت ایران انتظار دارند دستگاه قضایی هند با توجه به بی گناهی خانم اشتری و اقدامات خالصانه وخیرخواهانه وی در زمینه سرپرستی کودکان یتیم ونابینای هندی، با صدور رای عادلانه امکان ادامه فعالیت وی را فراهم کنند.

نرگس کلباسی اشتری نیز با تقدیر ازپیگیری پرونده اش از سوی مقامات کشورمان خاطرنشان کرد سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد با اطلاع از پرونده اینجانب به همراه دو کارشناس کنسولی با سفر به 'رایاگادا'تمام تلاش خود را برای پیگیری پرونده ام دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مهران
-
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
۰
۰
ایران خودمون ول كرده رفته تو هند پرورشگاه ساخته. عجب
پیمان
-
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۰
منم همینو میگم..... تو كه اینقدر لطف داری بیا اول ایران خودمونو آباد كن. چكارت به هندوهااااا
چ
-
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۰
چراغی كه به خانه رواست به مسجد حرامه تو ایران خودمون نیكوكار ی میكرد بهش اتهام هم نمیزدن

نیازمندی ها