نشریه اسپانیایی موندو دپورتیوو در گزارشی به تمجید از عملکرد مهاجم ایرانی تیم فوتبال روستوف پرداخته و باواریایی‌ها را هم به فهرست تیم‌هایی اضافه کرده است که تحت تأثیر بازی این بازیکن ۲۱ ساله قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۹۷۲۹۰۵
مهاجم پارسی که به سبک مسی، بواتنگ را زمین‌گیر کرد/ سردار زیر ذره‌بین بایرن مونیخ هم رفت (عکس)

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از تسنیم، پس از چند رسانه معتبر اروپایی از جمله سایت ESPN که سردار آزمون را به خاطر بازی و گل فوق‌العاده‌اش برابر بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا تحسین کردند، اکنون نشریه موندو دپورتیوو هم در گزارشی به تمجید از این بازیکن ایرانی پرداخته است.

در این گزارش که به قلم فرانسسک آگیلار نوشته شده، آمده است: «مطمئنم بسیاری از شما بازی اخیر مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا میان تیم‌های روستوف و بایرن مونیخ را که برجسته‌ترین چهره‌های آن سردار آزمون و ژرومه بواتنگ بودند، فراموش نکرده‌اید. در این بازی همان اتفاقی رخ داد که لیونل مسی دو سال پیش در نیوکمپ با مدافع آلمانی بایرن مونیخ انجام داد و پایانی مشابه داشت: توپ به تور دروازه چسبید. در همین حال برای برخی از شما که بازی‌های لیگ قهرمانان را دنبال کرده‌اید، شنیدن نام قهرمان این رویداد بزرگ نباید غافلگیرکننده بوده باشد؛ یک جوانی ایرانی 21 ساله که پیش از این، زمانی که در روبین کازان بازی می‌کرد هم درباره‌اش صحبت کرده بودم».

در ادامه گزارش خبرنگار نشریه موندودپورتیوو درباره آزمون خاطر نشان شده است: «طرفداران بایرن مونیخ در گذشته از تماشای عملکرد یک بازیکن ایرانی دیگر (علی دایی) - کسی با توصیه مستقیم فرانتس بکن‌باوئر وارد این تیم شد - لذت بردند، کسی که در نهایت سرمربی تیم ملی ایران شد، همین‌طور از تماشای عملکرد هموطنان او وحید هاشمیان و علی کریمی که آنها هم در بوندس‌لیگا بازی می‌کردند.

سردار آزمون اولین بازیکن ایرانی است که از زمان گلزنی علی کریمی در سال 2005 در مرحله گروهی لیگ قهرمانان گلزنی می‌کند. او پس از گشودن دروازه اتلتیکو مادرید در ورزشگاه ویسنته کالدرون در تاریخ 23 نوامبر در بازی برابر بایرن مونیخ هم موفق به گلزنی شد. بعد از بازی‌ها و گل‌های خوب سردار در لیگ قهرمانان اروپا، او حالا توجه رسانه‌های اروپایی و نیز تیم‌هایی مانند المپیک مارسی، لیورپول، آرسنال، بورسیا دورتموند و بایرلورکوزن را جلب کرده و حالا بایرن مونیخ هم او را زیر ذره‌بین قرار داده است.

سردار آزمون یک مهاجم نوک گلزن سرعتی، تکنیکی و بسیار خطرناک است. او قابلیت شوتزنی با هر دو پایش را دارد و دریبل‌زنی ماهر است. شاید تنها ضعف او در بازی هوایی باشد، اما در این زمینه هم جای پیشرفت دارد و در واقع تا همین حالا هم پیشرفت زیادی داشته است. بدون شک توانایی او برای پرش، قابلیتی است که به لطف دوران بازیگری‌اش به عنوان یک والیبالیست دارد و به او برای ارتقای سطح کارآمدی بازی‌‌اش در هوا کمک کرده است».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سهرابی
-
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
۰
۰
مهاجم ایرانی نه پارسی

نیازمندی ها