فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه هیچ یک از مدیران دستگاه های دولتی در شهرستان ری حق مشکل آفرینی و سنگ اندازی در روند تولید واحدهای صنعتی را به بهانه های مختلف ندارند گفت: مدیر دستگاه دولتی که مانع تولید شود از کار برکنار خواهد شد.
کد خبر: ۹۷۲۸۹۳
هشدار فرماندار ری: مدیران مخالف تولید برکنار می‌شوند

به گزارش جام جم آنلاین، هدایت‌الله جمالی‌پور در جلسه کارگروه ستاد تسهیل شهرستان ری ویژه بررسی مشکلات و رفع موانع شهرک صنعتی شمس آباد با بیان اینکه تفسیر قانون در جهتی که باعث تعطیلی و بیکاری تعداد زیادی از کارگران کارخانجات شود باعث فروپاشی اقتصاد کشور خواهد شد افزود: مسئولان دولتی باید قانون را در جهت رونق و شکوفائی اقتصاد کشور تفسیر و اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه گرفتن مالیات به گونه‌ای که باعث تعطیلی واحد تولیدی شود ناپسند است افزود: نظام مالیاتی کشور باید منطقی و با توجه به شرایط تولید کنندگان از آنان مالیات دریافت نماید و در صورت نیاز تولید کنندگان به زمان فرصت لازم را برای پرداخت مالیات به آنان بدهد.

جمالی پور اضافه کرد: صنعتگران و کارآفرینان باید در مقابل حقوق مردم و دولت با صداقت عمل کنند و با اعلام دقیق درآمد به دور از هرگونه سند سازی زمینه رشد و توسعه صنعتی کشور را فراهم نمایند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه پایدار باید بخش خصوصی از بخش دولتی قوی تر باشد عنوان داشت: سیاست های دولت تدبیر و امید بر اساس رهنمون های رهبر معظم انقلاب طوری بنا نهاده شده تا جلوی تشکیل نهادهای شبه دولتی را که آفت توسعه هستند بگیرد و تمام ظرفیت ها در جهت توسعه بخش خصوصی به کار گرفته شود.

فرماندار شهرستان ری با اشاره به اینکه در حال حاضرنگاه به اقتصاد عالمانه نیست و یک نگاه منفی نسبت به سرمایه دار و کارخانه دار در جامعه وجود دارد تاکید کرد: دستگاه های دولتی در ابتدای تاسیس یک واحد تولیدی طوری عمل می کنند که تمام عوارض و مالیات را از کارآفرین می گیرند.

جمالی پور ادامه داد: دستگاه های دولتی باید در اجرای قانون و گرفتن عوارض و مالیات تغییر رویه دهند و فرد سرمایه گذار را در ابتدای کار با مشکلات مالی زیادی مواجه نکنند بلکه پس از راه اندازی کامل تولید و رونق واحد تولیدی اقدام به گرفتن حقوق خود نمایند.

گفتنی است؛ جلسه کارگروه ستاد تسهیل شهرستان ری( بررسی مشکلات و رفع موانع شهرک صنعتی شمس آباد) روز چهارشنبه با حضور جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، جمعی از مدیران شهرستان و تعدادی از صنعتگران و کارآفرینان شهرک صنعتی شمس آباد در این شهرک برگزار شد.

همچنین در این نشست صنعتگران و کارآفرینان در سخنان کوتاهی بخشی از مسائل و مشکلات خود را طرح کردند.

نداشتن آب شرب مناسب، کمبود خطوط تلفن ثابت، مشکلات مالیات بر ارزش افزوده، ندادن تسهیلات مورد نیاز با سود مصوب دولتی به صنعت گران از طرف بانک های عامل، تغییر ساختار ورودی شهرک شمس آباد در جهت کم شدن ترافیک صبح گاهی و عصرگاهی و نداشتن تابلو راهنمای شهرک صنعتی شمس آباد در اتوبان قم از جمله این مشکلات بود.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان این نشست از سه واحد تولیدی ذوب مس، کارتن سازی و پلاستیک سازی بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات این واحد های قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها