برای نخستین بار در شمال کشور با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، طرح «تاکسی کتابخانه» در منطقه آزاد انزلی اجرا شد.
کد خبر: ۹۷۲۴۴۲
راه‌اندازی «تاکسی کتابخانه» در شمال کشور

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از گیلان، این مراسم با حضور معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان و مدیران شهرستان بندرانزلی و فعالان فرهنگی و آموزشی منطقه در 27 دستگاه خودروی تاکسی بی سیم منطقه اجرا و از 30 دانش آموز و کتابخوان برتر منطقه تجلیل شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلیبا اعلام این خبر گفت: سازمان منطقه آزاد انزلی همزمان با روز ملی کتاب و کتابخوانی در راستای اعتلای فرهنگ کتاب خوانی و عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند : ” مطالعه برای همه همه وقت همه جا ” کلیه ی تاکسی های بی سیم این منطقه مجهز به کتاب و مجله و خورجین کتاب شدند که افراد می توانند از فرصتی که در طی نمودن مسیر با تاکسی را دارند از این کتاب ها استفاده کنند.

امین افقی افزود: افراد در صورت علاقمندی می‌توانند کتاب ها را به منزل برده و پس از مطالعه به کلیه ی کتابخانه های عمومی، ایستگاه های مطالعه و تاکسی های بی سیم منطقه تحویل دهند و کتاب های موجود در تاکسی ها هر ماه به صورت منظم تعویض خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکسی کتابخانه طرح مشترکی است که سازمان منطقه آزاد انزلی و اداره کتابخانه های عمومی گیلان آن را در مرحله نخست در 27 دستگاه تاکسی‌ بی سیم منطقه آزاد انزلی اجرا کردند و اجرای این طرح موجب افزایش انگیزه و علاقه برای ترویج فرهنگ مطالعه در بین شهروندان، ایجاد محلی به منظور دستیابی سریع، ارزان و آسان برای مسافران تاکسی و گسترش و ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه می‌شود.

افقی تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای گسترش فرهنگ مطالعه تاکنون دو کتابخانه ثابت ، یک کتابخانه سیار مجهز به اینترنت و 27 تاکسی کتابخانه را به منظور بهره برداری آحاد گردشگران و شهروندان منطقه به بهره برداری رسانده است.

محدثه بی آزار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها