تنها 29 بهار را پشت سر گذاشته بود. به اندازه 29 سال پدر، مادر، برادر و خواهرش را دیده بود. 29 سال برای عاشق خانواده بودن زمان زیادی نیست.
کد خبر: ۹۷۲۰۰۸
تصمیمی بزرگ برای بخشش زندگی

خانواده‌ای که می‌توانست بزرگ‌تر باشد ولی دست اجل برای بزرگ شدن خانواده، امانش نداد. مسئول فروش نمایندگی یکی از شرکت‌های مطرح آرایش و بهداشتی در خراسان رضوی بود.

آن روز هم برای انجام کار و ماموریتش عازم نیشابور بود که دچار سانحه رانندگی شد. چهارشنبه 19 آبان بود که هنگام انجام ماموریت ماشین چپ کرد و 19 آبان را کرد روز آخر بازبودن چشمانش به این دنیا. دو هفته در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان 22 بهمن نیشابور بستری بود تا مرگ مغزی‌اش توسط پزشکان اعلام شد.

پذیرش این ماجرا برای خانواده‌اش سخت بود. روز بعد از اعلام مرگ مغزی خانواده احمدی، تصمیم به اهدای اعضای بدن علی 29 ساله‌شان گرفتند. تصمیمی دشوار اما زندگی‌بخش به بیماران نیازمند. خانواده‌ای که دل شکسته‌شان به برق شادی خانواده افرادی خوش بود که چشم‌انتظار بلند شدن عزیزانشان از روی تخت بیمارستان بودند.

28 آبان علی احمدی به بیمارستان منتصریه مشهد، برای پیوند اعضا منتقل شد. 24 ساعت تحت نظر چهار پزشک متخصص قرار گرفت تا مرگ مغزی تائید و آزمایشات تکمیلی انجام شود. یکشنبه 30 آبان، مصادف با اربعین حسینی علی از بند تن رها و با اهدای قلب، دو کلیه، کبد، دو قرنیه و مقداری از پوستش برای همیشه جاودانه شد.

حامد اولی پسر خاله علی احمدی در گفت‌وگو با جام‌جم گفت: طبق آنچه ما شنیده‌ایم، قلب علی به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد منتقل و به یک دخترخانم 23 ساله پیوند زده شد. کبد در همان بیمارستان منتصریه ماند و به آقایی 49 ساله پیوند زده شد. کلیه‌ها به یک آقای 30 ساله و یک خانم 33 ساله اهدا شد. قرنیه‌ها به بیمارستان خاتم که بانک قرنیه است منتقل شد و پوست هم به دو بیمار بدحال در بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) پیوند زده شده است.

وی ادامه داد: خانواده علی وقتی از مرگ مغزی او باخبر شدند، تصمیم بزرگی گرفتند و با اهدای اعضای بدن پسرشان به بیمارانی که نیازمند اهدای عضو بودند، زندگی دوباره‌ای بخشیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
مهدی
-
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
۰
۰
خداوند رحمتش كنه وبه خانواده اش صبرعطاكند
بهنام
-
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
۰
۰
ولی از این دنیا خلاص شد..... خوش به حالش..... خدا بیامرزتش...من الان فاز غمگین زندگیم رو دارم
امید
-
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
۰
۰
خوشا به سعادتش ....... من كه به درد این جامعه نخوردم امیدوارم خدا این سعادت رو نصیب ما هم كنه زندگی بخش بعضی از نیازمندان باشیم
امید
-
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
۰
۰
خوشا به سعادتش ....... من كه به درد این جامعه نخوردم امیدوارم خدا این سعادت رو نصیب ما هم كنه زندگی بخش بعضی از نیازمندان باشیم
الهام
-
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
۰
۰
خدا به زنش صبر بده
الهام
-
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
۰
۰
بیچاره عاشق بوده بعد از ۵ سال میخواسته بره خواستگاری
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها