رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد:

ارسال 11 تن آب سنگین به عمان

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: طبق تعهدات موجود در برجام حدود 11 تن آب سنگین به عمان فرستاده ایم.
کد خبر: ۹۷۱۲۰۷
ارسال  11 تن آب سنگین به عمان

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر صالحی در حاشیه گرامیداشت روز جهانی اثرات جنگ و مخاصمات بر محیط زیست که امروز (سه‌شنبه) در سالن همایش سازمان حفاظت محیط زیست برگزارشد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق تعهداتی که در برجام وجود دارد حدود 11 تن آب سنگین به عمان فرستاده‌ایم و این اتفاق به دنبال اعلام آمادگی از طرف مقابل انجام شده است، به هر حال ما طبق تعهدات خود در برجام عمل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای انجام تعهدات خود هیچ مشکلی بویژه در مسائل فنی نداریم، تصریح کرد: در بحث تحریم‌ها کندی‌هایی از طرف مقابل مشاهده می‌کنیم که در خصوص عملکرد بانک‌های بزرگ به وضوح قابل مشاهده است که در این امر نیز وزارت امورخارجه به جدّ در حال پیگیری است.

صالحی بیان داشت: به نظر می‌رسد که از طرف مقابل کندی‌های موجود در تحریم‌ها آرام آرام رو به حل شدن است.

وی گفت: وقتی رئیس جمهور آمریکا عملا سکان اداره امور مملکت را عهده‌دار شود در چارچوب واقعیت‌ های موجود عمل خواهد کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان داشت: برجام بین 2 کشور نیست بلکه یک توافق بین‌المللی است که مورد تأیید شورای عالی امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفته است بنابراین آنچه که درباره نقض برجام صحبت می‌شود، فرضیاتی بیش نیست.

صالحی تصریح کرد: همانطور که مسئولان و دولت‌مردان ما نشان دادند تصمیماتشان مبتنی بر هوشیاری و محاسبه لازم در تمامی ابعاد است بنابراین امیدواریم در آینده بر خلاف صحبت‌های که مطرح می‌شود با مشکل خاصی مواجه نشویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها