سخنگوی شورای شهر اردبیل خبر داد:

همسطح‌سازی آرامستان‌های اردبیل

رئیس شورای خلیفه گری ارامنه بندرانزلی از مرمت آرامستان لهستانی هایی که در این شهر مدفون شده اند، خبر داد.
کد خبر: ۹۷۰۶۹۳
آرامستان لهستانی ها در انزلی مرمت می شود +عکس

به گزارش جام جم آنلاین، سیمون ترهوسپیان روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا با اعلام این خبر افزود: حدود هشت ماه قبل، تعدادی از کارشناسان و مهندسان کشور لهستان در راستای برآورد هزینه و تامین اعتبارات لازم برای مرمت قبور افزون بر 600 تن از سربازان و افراد غیر نظامی مدفون در این آرامستان بازدید کردند.

وی افزود: پس از ارزیابی و تخصیص اعتبار لازم از سوی دولت لهستان، کاردار این کشور با همراهی نماینده وزارت امورخارجه در استان گیلان و تنی چند از مهندسان لهستانی، بازدید مجددی از این آرامستان برای آغاز کار مرمت انجام دادند.

به گفته هوسپیان، کف سازی آرامستان، مرمت قبور و همچنین رنگ آمیزی دیوارهای آرامستان از جمله برنامه های در دستور کار این گروه است و مصالح مورد نیاز از جمله سنگ های تیشه ای و رنگ تهیه شده است.

رئیس شورای خلیفه گری ارامنه بندرانزلی یادآور شد: به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی و بارندگی های مستمر در بندرانزلی، این کار به تعویق افتاده و در صورت مساعد شدن هوا، کار مرمت و بازسازی براساس برنامه ریزی های انجام شده صورت خواهد گرفت.

«گروهی از آوارگان لهستانی اعم از افراد غیرنظامی شامل زن، کودک، پیر و جوان در سال 1942 پس از سفری سخت از سرمای شوروی سابق و تحمل بیماری و گرسنگی به بندر انزلی رسیدند که 639 نفر از آنان، جان خود را از دست داده و در گورستانی در نزدیکی قبرستان شهر به خاک سپرده شدند.



هفتادمین سالگرد ورود پناهندگان لهستانی جنگ جهانی دوم به ایران، هفدهم مهرماه سال 1391با حضور هیاتی 80 نفره متشکل از سفیر لهستان، وزیر امور کهنه سربازان جنگ، نماینده مجلس سنا و رئیس کمیسون ارتباط با لهستانی های مقیم خارج، تعدادی از کهنه سربازان، بازماندگان مهاجران جنگ جهانی دوم و خانواده های درگذشتگان بر مزار لهستانی های مدفون در بندر انزلی برگزار شد».



شهرستان بندر انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها