ساکنان شرق حلب که ضد ادامه حضور گروههای مسلح و تروریستی در شرق حلب دست به اعتراض زده بودند از سوی افراد مسلح به گلوله بسته شدند که بر اثر آن شمار زیادی کشته و زخمی شدند.
کد خبر: ۹۷۰۲۸۸
تروریست ها ساکنان شرق حلب را به گلوله بستند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، ایگور کوناشینکوف سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: افراد مسلح در محله الحیدریه در شرق حلب به سوی غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از ۱۷ را کشتند و ۴۰ نفر دیگر را زخمی کردند.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ غیرنظامی در محله صاخور در شرق حلب دست به اعتراض زدند و تلاش کردند که خود را به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه برسانند. در محله الحیدریه افراد مسلح بدون هشدار به سوی تظاهرات کنندگان شلیک کردند و ۱۷ نفر را کشتند که در میان آنها افراد ۱۳ تا۱۵ ساله وجود داشتند و بیش از ۴۰ نفر دیگر را زخمی کردند.

کوناشینکوف تاکید کرد: افراد مسلح شماری از افرادی که آنها را مسئول برگزاری این اعتراضات می دانند را کشته و برخی دیگر را بازداشت کرده اند.

وی بیان کرد: ساکنان مناطق شرقی از هیچ تلاشی برای اعتراض و خروج از مناطق تحت کنترل گروههای مسلح خودداری نمی کنند. بر اساس گفته های آوارگان، در روز پنجشنبه گذشته بیش از ۳۰۰ نفر از ساکنان علیه تروریستها و شورای محلی در ساعت ۱۰:۳۰ صبح در محله الکلاسه دست به اعتراض زدند و در جریان این تظاهرات تلاش کردند که خود را به گذرگاه بستان القصر برسانند.

این مقام روسی افزود: افراد مسلح تظاهرات را با شلیک گلوله های سلاح های سنگین پراکنده کردند و سپس اقدام به مین گذاری در همه راههای منتهی به گذرگاه بستان القصر کردند و تک تیراندازان را در سطح ساختمان های نزدیکی مستقر کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها