‎رییس اتاق اصناف کشور گفت: رفع نیاز تولیدکننده و مصرف کننده ایرانی نیازمند ایجاد بسترسازی فرهنگی است که با واقعیت تطابق داشته باشد.
کد خبر: ۹۷۰۲۷۸
‎تقویت تولید داخلی نیازمند عزم ملی است

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره ایران ساخت، علی فاضلی با اشاره به اینکه مصرف کننده از خرید کالای ایرانی باید احساس رضایت داشته باشد، بیان کرد: بحث فرهنگ سازی با واقعیت باید تطبیق داشته باشد و نخستین قدم در راستای ترغیب مردم به خرید کالای دانش بنیان ایرانی مزیت دار کردن تولیدات داخلی است به این معنی که کالایی را عرضه کنیم که مصرف کننده از آن احساس رضایت کند.

‎وی افزود: اگر قرار است ما تولید ملی را تقویت کنیم و تولید ملی را به نوعی فرهنگ سازی تبدیل کنیم، به صورتی که مصرف کننده رغبت به مصرف و استفاده داشته باشد؛ باید تسهیلات و تمهیدات لازم را برای تقویت تولید کشور فراهم کنیم.

‎فاضلی با بیان اینکه نظام بانکی و نظام پولی مالی کشور هنوز در خدمت تولید نیست گفت: متاسفانه در کشور منجر به توسعه نظام بانکداری شده ایم و به دنبال آن بانکها را به نوعی مرکز بنگاه محور تبدیل کره ایم که وارد کارهای اقتصادی غیر مفید شده اند.

‎رییس اتاق اصناف در ادامه با اشاره به اینکه بانک ها نقش پشتیبانی کننده دارند، افزود: با توسعه نظام بانکداری ناخواسته آنها را وارد فضایی کرده ایم که تنها سوداگری در اقتصاد حرف نخست می زند.

‎وی افزود: متاسفانه در دو دهه اخیر شاهد تضعیف تولید ملی به دلیل روند در پیش گرفته در نظام پولی بانکی هستیم و برای رهایی از این معضل یقینا نیازمند تقویت این بخش هستیم که این تقویت نیازمند عزم و اراده ملی است.

‎ رئیس اتاق اصناف با اشاره به مهمترین رویکرد رسیدن به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان بیان کرد: برخورد با قاچاق و قاچاقچی گری در کشور ، جلب اعتماد تولید کننده و فراهم کردن بستری که مردم کالای دانش بنیان تولید شده را با رغبت و عشق بخرند همه و همه در راستای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان و به دنبال آن اعتماد به تولید داخل را در پی دارد.

‎فاضلی با بیان اینکه نیازمند آنیم که نظام پولی مالی را در جهت بهسازی و نوسازی ماشین آلات در خدمت قرار دهیم گفت: با دادن تسهیلات برای خرید مواد اولیه به تولیدکننده میتوانیم بسترسازی مناسبی در حمایت از تولید کالای دانش بنیان ایرانی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین رویداد حمایت از تولیدات داخل با عنوان جشنواره «ایران ساخت» گفت:حمایت از تولیدات دانش بنیان داخل مورد تاکید مقام معظم رهبری است که امیدوارم جشنواره «ایران ساخت» اقدامی هدف دار را در این مسیر در پیش بگیرد.

جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان، حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، اول آذرماه 1395 است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها